Celá léta ČD nakupují od Škodovky soupravy a lokomotivy bez a nebo v pochybných výběrových řízeních napsaných na míru, a nikdo ani nekvákne. Teď po dlouhé době udělaly ČD pár dobrých rozhodnutí (za vedení Žaludy a Kurucze) a hned je problém a mluví se o nefér jednání. Je jasné, že Škodovce pomohl její nastrčený škodič Zelený, který začal mluvit o odpuštění dluhu 700 milionů (to mu naštěstí zákon nedovolil) Škodovce a obhajoval to "udržením dobrých vztahů s nejlepším dodavatelem" - pro informaci, City elefanty (už ten název je na facku) jsou jedny z nejméně spolehlivých strojů, co kdy ČD koupily. Bohužel se mu podařilo ještě stornovat nákup druhé sady railjetů a protlačit výběrko napsané na míru opět Škodovce. Doufejme, že se snad současné vedení naučí nevyhazovat naše (veřejné) peníze oknem.
Na jednu stranu je ÚOHS schválen nákup Railjetů bez výběrového řízení tak, že je využita opce ÖBB. Tedy že některé z vlaků původně objednaných ÖBB odeberou ČD. Vozy ještě nebyly vyrobené, takže výrobce se s ČD dohodl, že drobné modifikace, jako je jiný nátěr a menší úpravy rozložení sedadel (ubrání míst premium class a jejich nahrazení sedadly nižší třídy) budou bez zvýšení ceny. To ale není změna poptávaného vlaku. Pokud neexistoval konkurenční produkt pro variantu ÖBB, nemůže logicky existovat ani pro variantu ČD. Uspořádání sedadel umožňuje modifikovat každý výrobce. Nedošlo tím ani k navýšení ceny, v ceně na sedadlo dokonce došlo ke zlevnění. Tedy nerozumím této pokutě.
v pondělí jsem se svezl, pohodlná sedačka a ne měkký propadák od Škodovky, u každe dvojsedačky zasuvka a nad hlavou led lampička která svítí tak, že si oravdu můžete vzít knihu a číst..toto u vlaků od škodovky ani náhodou ..