V rozhovoru s ČTK to uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.
„Severní Amerika představuje čtvrtinu celosvětového trhu, toto teritorium proto nemůžeme ignorovat. Čas nás ale nijak netlačí. V současnosti analyzujeme podmínky,“ uvedl Maier. Případnému vstupu do USA by podle něj musela předcházet důsledná příprava. Už příští rok by měla Škoda začít prodávat auta v Íránu, Jižní Koreji a Singapuru.
Expanze na nové trhy vychází ze strategie automobilky do roku 2025. Dalšími pilíři strategie je vstup do nových segmentů, zejména nejrychleji rostoucí kategorie sportovně-užitkových vozů (SUV), a také zavádění nových digitálních technologií. Škoda počítá s tím, že v roce 2019 přijde s prvním hybridním vozem, bezprostředně následovat by měl elektromobil.
Zhruba po roce 2020 by měla být Škoda připravena nabídnout vůz s vysoce automatizovaným řízením a po roce 2025 rovněž auto s plně autonomním řízením.
Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě, loni vyrobila přes jeden milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.
Škoda očekává rekordní rok
Škoda Auto letos také očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky. V obou případech by měla překonat čísla minulého roku, který byl dosud nejlepší v historii značky, sdělil Maier.
„Tento rok ještě není u konce, zatím se blížíme ke konci třetího čtvrtletí. Pokud se ale nestane nic mimořádného, tak zaznamenáme rekord jak co do počtu prodaných vozů, tak i z pohledu finančních a obchodních výsledků,“ uvedl Maier.
Loni Škoda prodala 1,056 milionu aut, nejvíce v historii, z toho 281 700 na svém největším trhu v Číně. Letos by měl prodej aut v Číně podle Maiera přesáhnout 300 tisíc.
Automobilka loni zvýšila zisk o 6,5 procenta na rekordních 708 milionů eur, v přepočtu asi 19,1 miliardy korun. Tržby byly rovněž nejvyšší v historii - zvýšily se o 6,2 procenta na 12,49 miliardy eur, což je zhruba 338 miliard korun.
V příštím roce se do prodejních čísel značky promítne zahájení prodeje nového velkého SUV Kodiaq. Jeho prodej by měl po náběhu na všech trzích přesáhnout počet prodaných superbů. Ten se pohybuje kolem sto tisíc aut ročně.