Kupující – kterými jsou zejména důchodci – kvůli specifickému prostředí ztrácejí možnost vrátit zboží do dvou týdnů bez udání důvodu.
„Jde o prodej přímo v sídle společnosti, tedy nikoli ‚mimo prostory obvyklé k podnikání‘. Domoci se svých peněz zpět je pak velmi těžké, speciálně v případě, kdy si kupující ani nevyžádali doklad o koupi,“ varuje mluvčí České obchodní inspekce (ČOI) Jiří Fröhlich.
Hříchy cestovek: zájezd pro jednu národnost a podvody při reklamacích |
Právě na tento úřad se snášejí stížnosti nespokojených zákazníků, kteří se cítí novou taktikou ‚šmejdů‘ podvedeni.
Inspektoři upozorňují, že když už si lidé zboží koupí, měli by si vyžádat doklad. Nejvřeleji však radí na tyto akce do sídel firem vůbec nechodit.
Vstup bývá výhradně na pozvánku. Nejčastěji je organizátoři rozesílají důchodcům a lidem, kteří se už v minulosti předváděcích produkcí zúčastnili.