Pro Český rozhlasu Plus to ve středu uvedl šéf Finanční správy Martin Janeček.
„To, že někdo nám pošle nevydanou účtenku nebo někoho označí, neznamená, že tam půjde někdo na kontrolu. Oznámení vyhodnocujeme analyticky,“ uvedl Janeček. Nejdůležitějším nástrojem Finanční správy pro kontrolu dodržování EET je podle Janečka kontrolní nákup pověřeným pracovníkem přímo v provozovnách.
ŠPATNÝ ODHAD DAŇAŘŮ
|
Janeček zároveň upozornil, že určitá míra tolerance ze strany správy bude ještě i v lednu, ovšem jen u drobnějších prohřešků.
„Tam, kde kontroly odhalí jen drobný problém, ale mají tam pokladnu a evidují tržby, tam budeme komunikovat klientsky a snažit se napomoci k tomu, aby se vady odstranily. Nicméně pokud někdo nemá pokladnu a neposílá účtenky, tam se laskavost čekat nedá,“ uvedl.
Restauratéři a hoteliéři podle údajů na serveru www.etrzby.cz odeslali do systému EET do pondělí 2. ledna, tedy za více než měsíc fungování evidence tržeb, zhruba 80,8 milionu účtenek.