Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Světový launch v Praze

  17:31
Představování nového modelu je pro marketingové a komunikační oddělení všech firem značným závazkem. Právě na vhodném zavedení každého vozu na trhu do značné míry závisí jeho úspěch či neúspěch.

Novináři prohlížejí nový model Roomster české automobilky Škoda Auto. foto: Uli DeckČTK

V případě automobilek se většinou věci mají tak, že automobilka pořádá takzvanou mezinárodní prezentaci. Obvyklými místy jejího konání je Itálie, jižní Francie, Španělsko či Portugalsko. To je důvod, proč nejen já, ale i mnoho mých kolegů z motoristických redakcí zná silničky třeba v okolí francouzské Nice mnohdy lépe než cesty v České republice.

Po mezinárodním představení, které je jakousi zevrubnou ukázkou a nastíněním schopností připravovaného vozu (mnohdy se jedná spíše než o sériová auta o ručně vyráběné prototypy), přichází s odstupem týdnů až měsíců prezentace národní. Ty uvádějí konkrétní automobil na český trh, takže kromě vozů samotných je nejočekávanější informací cena, za niž budou nabízeny.

Škoda se v tomto směru nijak neliší od ostatních vyspělých automobilek. Po mezinárodní prezentaci modelu Fabia v roce 1999 v portugalském Faru nebo Octavia z roku 2004 v řeckých Athénách přišlo na řadu uvedení modelu Roomster. Škoda pro něj zvolila z pohledu mezinárodních prezentací velmi neobvyklou, avšak vtipně zvolenou destinaci. „Launch“ totiž proběhl v duchu vysokých standardů v Praze.

Čeští novináři byli v pondělí jedněmi z prvních, kteří měli možnost tuto novinku „okusit“ na běžných silnicích. Automobily se půjčovaly na střeše parkingu C ruzyňského letiště a oficiální testovací trasa vedla přes Karlštejn, Hergetovu cihelnu v centru Prahy, Příbram, statek Pecínov u Benešova a zpět na letiště nebo do hotelu Hilton, kde jsou ubytováni zahraniční novináři. Večer následovala tradiční, avšak v tomto případě spíše delší tisková konference v prostorách moderního domu Danube House.

V případě vozu Škoda Roomster se však pro českou skupinu novinářů stala prezentace tohoto automobilu nejen prezentací mezinárodní, ale zároveň také národní. Od počátku června se totiž výhradně v České republice rozbíhá prodej vozu Roomster. Ostatní trhy budou následovat se zpožděním až několika měsíců.

Škoda tak nepřímo ukázala, jak významný je pro ni právě domácí, český trh.

Autoři:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!