Nový vánoční spot společnosti Škoda Auto natočil začátkem prosince režisér Tomáš Mašín. Reklama z dílny agentury Leagas Delaney zachycuje malého chlapce, který si při shlédnutí klasického českého figurkového betlému představuje, jaké by to bylo, stát se přímo jeho součástí. V jeho fantazii tak betlém ožije.
Spot se natáčel o prvním prosincovém víkendu zčásti na hradě Točník, zčásti ve skanzenu Řepora, což je replika středověké vesnice postavená v Praze-Řeporyjích (v obou těchto exteriérech vznikal například i Jakubiskův velkofilm Bathory).
Architekt scény Martin Kurel vyšel z modelu betléma zapůjčeného ze soukromé sbírky. Objekty i postavy z jesliček byly následně přeneseny do živých scén. Naopak, pro některé postavy, které do děje zasadili autoři a režisér, musely být zpětně dotvořeny jejich miniatury v betlému (například jezdci na koních). Také kamenná zeď z Točníku a domky z řeporyjského středověkého skanzenu získaly svou modelovou podobu.
Přeobrazem pro vizuální stránku spotu byly podle tvůrců výjevy z tvorby vlámského renesančního malíře Petra Bruegela staršího, autora vesnických žánrových výjevů.
Kromě hlavního hrdiny se na natáčení podílelo na 70 komparsistů a 12 herců v epizodních rolích. Produkci spotu zajistila společnost Dawson.