130 let

Diskuze

Trend na hraně etiky. Obchodní řetězce cílí na děti, slabé místo rodičů

"Mami, tam ne, tam nemají ty zvířátka," slyší čím dál častěji rodiče, když berou tašku a jdou nakupovat. Jejich ratolesti dobře vědí, co chtějí - dárek, třeba obrázek, samolepku nebo drobnou hračku, kterou dostanou odměnou za nákup. Rodiče i jejich děti jsou součástí promyšlené obchodní strategie, o jejíž etičnosti se odborníci přou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 3. 2014 21:46
Český hnůj

Vymývání dětských mozečků... Ovečky poslušně stojící v zástupu, přesně tak si českého člověka - ovčana představuje náš (ne)(své)právní systém. Je velice těžké vysvětlovat dětem něco o obchodních praktikách a špinavostech, je však mnohem jednodušší je utáhnout na "vařenou nudli". Proti reklamě musí rodiče bojovat vlastní "antireklamou" a zaměstnat je úplně jiným způsobem. Ne všechny děti trpí tím, že chtějí mít všechno, co má kdekdo kolem nich. Jsou děti, které chápou i to, že jsou jedinečné, a není potřeba se za každou cenu opičit po ostatních, potažmo "falešných" kamarádech, kteří si na opičení zakládají. Co z těch dětí vyroste, je nasnadě. Můžete mě ukamenovat, ale jde to, s dětmi je však potřeba pracovat již od mala... ;-)

0 0
možnosti

24. 3. 2014 12:01
...asi je to neetické...

...ale zatraceně to funguje.

V Albertu skoro vůbec nenakupuji teď jsem v posledním období nakupoval tak 6-7 krát kvůli tím zvířátkám.

Zapeklité je to, že si člověk řekne, že je vlastně jedno kde nakoupí že ho to nic nestojí.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 10:25
Šmejdi!

Zcela stejný princip jako u šmejdů.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 13:06
Re: Šmejdi!

Tak to ani nahodou...

0 0
možnosti

24. 3. 2014 9:35
Důvody reklamy dětem vysvětlit lze, ale nelze jim vysvětlit,

že jako jediné ze třídy nebudou mít nějakého plyšáka, nebo hračku, protože ze zásady nepůjdeme do toho obchodu nakupovat a pokud půjdeme, tak nebudeme si např. zvířátka brát. Albert teď zase rozdává zvířátka ze ZOO. Mánie, která kolem toho jde, je velká. Děti spolu ve škole i školce probírají, jaká zvířátka mají, vyměňují si je... Jsou ale zvířátka, kterých Albert nejspíš úmyslně udělal málo, takže frustrace dětí ještě tím víc vzrůstá a rodiče potom ustoupí a začne lov na zvířátka.

Toto podle mne nemá s reklamou moc co dělat. Reklama v TV je myslím méně agresivní a lze dětem snadněji vysvětlit, že její cíl není nás nějak informačně obohatit. Odpírat ale hračky, které všechny ostatní děti mají a které jsou "zdarma", je však těžké.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 10:44
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

24. 3. 2014 8:09
Reklama cílená na děti by měla být zakázána

Zrušit reklamy na hračky. Zakázat dětem vystupování v reklamách.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 8:02
Dětem se má vysvětlit důvod reklamy.

Pokud to nechápou,nebo nechtějí pochopit,je zde ještě jeden osvědčený způsob.Metla!Jinak,čím větší sajrajt,tím větší reklama!

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás