na to at ty paka ukrajinský raději hned zapomenou.
Ohledně rozchodu kolejnic žádný evropský standard jako takový neexistuje, skoro se dá říci, že je v tom pěkný b*rdel. V Evropě se na železnicích používá několika rozchodů, nejrozšířenější je předmětný "normální rozchod" (1435 mm), ovšem ve Finsku, Španělsku, Portugalsku a Irsku to mají jinak, a v memším rozsahu je toho podstatně více. U nás je situace téměř idylická, kromě jindřichohradeckých úzkokolejek se všude používá normální rozchod, i u metra a tramvají.
Jo - tramvaje - v zemích bývalého SSSR mají stejně jako železnice široký rozchod (1520 mm), výjimkou je právě Lvov - tam ještě po Rakousku-Uhersku přetrval rozchod kolejnic 1000 mm; mimochodem, stejně jako v Bratislavě. Smíchovské tramvaje s tímto rozchodem sedí tak nějak divně ;-).
To jako budou domu odvazet jejich obcany?
Dobrý počin. Problém vidím v tom, že Ukrajinci periodicky něco fanfarónsky oznamují, ale nikdy nic nerealizují. Například ministr infrastruktury před časem ohlašoval budování hyperloop dráhy Elona Muska. V realitě jsou ovšem ukrajinské dráhy v doslova příšerném stavu. I staré tramvaje Tatra v mnoha městech jezdí krokem, protože mohou na křivých kolejích každou chvíli vykolejit. Je to tam hrůza hrůz. Je cca 50% šance, že projekt ani nezačnou realizovat.
A 100%, že ho nedokončí.
Možná ukončí...
Když na to zalíznica má...
Poláci se už těší na znovupřipojení Haliče,kterou jim sebral Stalin (a věnoval jim za to 2/3 Východního Pruska, celé Pruské Slezsko, Gdaňsk, pobřeží od Gdyně po Swinoujscie a zemi až k Odře a Nise).
Jenže ona na to zalíznice nejspíš mít nebude, je plajte jako skoro všecko na Ukrajině...
Dekomunizace Ukrajiny musí pokračovat!