Ředitelství silnic a dálnic stavbu zahajovalo už v září 2008, brzdil ji ale nedostatek peněz a ekologičtí aktivisté, kteří napadli vydané stavební povolení.
Stavba letos v lednu coby prioritní dopravní stavba v zemi získala nové souhlasné stanovisko dopadu na životní prostředí, takzvaný posudek EIA. Resort dopravy musí kvůli starým posudkům, které EU přestala uznávat, zopakovat proces posuzování dopadů staveb u více než stovky rozpracovaných stavebních projektů.
Zúžení a kolony. Letos se rozkope 70 kilometrů dálnic. Podívejte se kde![]() |
Pro devět prioritních staveb vláda v Bruselu vyjednala možnost neopakovat celý proces, ale uskutečnit jen zjednodušené řízení. Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992.
„Zatím to vypadá, že všechny problémy s odvoláními skončí a že se začne kopat v září. Životní prostředí s ohledem na nějakého živočicha, zřejmě to bude křeček, stanovilo, že se může začít kopat až v této roční době, tedy až v září,“ uvedl Čunek.
Do D49 by se měla letos podle ředitele zlínské správy ŘSD Karla Chudárka investovat miliarda korun. D49 je součástí evropské dopravní sítě TEN-T, na financování její stavby se mají podílet evropské fondy. Ekologové považují D49 za nepotřebnou a přírodě škodlivou. Politici by se podle nich měli spíše soustředit například na dostavbu obchvatů obcí postižených hlukem.
Na konci roku by měla začít také stavba jihovýchodního obchvatu Otrokovic na Zlínsku.