Hra o co? Připomeňte si rozhodující momenty seriálu, který pobláznil svět![]() |
Na samotný marketing podle deníku The Wall Street Journal HBO oproti předchozí sérii celosvětově ztrojnásobilo rozpočet na 20 milionů dolarů (přibližně 450 milionů korun) a to se projevilo i v Praze.
Evropská odnož HBO připravila k uvedení další řady oblíbeného seriálu provokativní kampaň se sloganem: „Vaše vláda končí 15. dubna“. Nápisy, odkazující na vratkou vládu dosavadních rodů Západozemí, jež ohrožuje armáda nemrtvých, se pak objevily podle webu Lupa.cz na chodnících před budovami všech ministerstev v Praze.
Slogan byl následně k vidění i na Pražském hradě, před stadiony fotbalových celků Sparty a Slavie a před budovou Vysoké školy ekonomické.
Poutání proběhlo i v rámci jednoho z největších fotbalových zápasů sezony, víkendového derby pražských „S“. Nástup fotbalových týmů probíhal v doprovodu postav v kostýmech Noční hlídky a Svobodných lidí a za zvuku seriálové melodie.
Opulentní marketingové nahlodávání diváků započalo už v pátek a přes víkend, kdy u metronomu na pražské Letenské pláni proběhl videomapping na obřím plátně viditelném z druhého břehu Vltavy.
Postavy z Noční hlídky dělaly následně v pondělí v rámci pochodu po Praze „nábor“. Navštívily vybrané vydavatelské domy a v podvečer zakotvily před kinem CineStar Anděl.
Na přelomu března a dubna navíc HBO zorganizovalo společně s ÚVN akci Krvácej pro trůn spojenou s dobrovolným dárcovstvím krve.
Jakožto globální fenomén má Hra o trůny i ve světě velkou reklamní kampaň a tvůrci při propagaci osmé série spolupracují s těmi největšími světovými značkami. Na sociálních sítích se rychle staly virálními spolupráce s výrobci sušenek Oreo, piva Bud Light, whisky Johnnie Walker nebo nápoje Mountain Dew. Svoji koleci „Hra o trůny“ představil například oděvní gigant Adidas či kosmetická značka Urban Decay.
Poslední řada Hry o trůny je nejočekávanější televizní událostí současnosti. Patří jednoznačně k nejdražším televizním dílům všech dob a přináší několik zásadních rekordů. Závěrečná bitva má být vůbec nejdelší ve filmové historii, točila se 77 dní.
Spekulovalo se i o natočení několika alternativních konců, to se ale nakonec nepotvrdilo. Rozpočet vlajkové lodi společnosti HBO se na závěrečných šest epizod vyšplhal na 90 milionů dolarů (téměř 1,9 miliardy korun).