Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Velké televize berou diváky i samy sobě. Malými kanály

Média

  22:00
PRAHA - Televizní diváci ani v posledních letech od obrazovek neodcházejí. Jen díky novým technologiím častěji přepínají, protože mají kam.

TV Barrandov představili v Praze nové pořady nové tváře, foto: ČTK


Podle statistik sledovanosti se to na první pohled nemusí zdát. Na českém televizním trhu se však objevila nová úspěšná hvězda. TV Barrandov, která vysílá hlavně zábavní pořady, spustila před dvěma lety. A se svým programem je úspěšnější, než řada odborníků čekala. Diváků jí od spuštění stále přibývá až neobvykle rychle.

"Naše sledovanost momentálně osciluje průměrně kolem šesti procent podílu na sledovanosti," řekl LN místopředseda představenstva televize Janis Sidovský.

Berou samy sobě
Tři velké televize, které si dělily ještě před několika lety diváky mezi sebou, mohou být z nástupu malých soupeřů právem nervózní. Zatímco v roce 2005 braly malé digitální televize šest procent sledovanosti, v loňském roce už si na ně přepnulo mezi 27 až 30 procenty diváků.

ČTĚTE VÍCE:

Ovšem velké televize si odlákávají diváky zčásti samy. Všechny totiž spustily vlastní, specializované kanály. Nova vysílá kromě svého hlavního kanálu také filmově a seriálově zaměřenou Novu Cinema, kanál Nova Sport nebo českou verzi hudebního kanálu MTV.

Menší, ale draví

TV BARRANDOV * Stanice začala vysílat v lednu 2009, už po roce dosáhla téměř 4% podílu na sledovanosti. Ten si drží i nadále.

PRIMA COOL * Druhý kanál Prima TV vysílá od dubna předloňského roku. Jeho sledovanost loni dosáhla již 3,5% z celkového koláče.

NOVA CINEMA * Kanál zahájil vysílání 1. prosince 2007. Zaměřuje se na filmy a seriály a postupně atakuje hranici 4% sledovanosti.

OSTATNÍ TELEVIZE * Narůstá i podíl dalších stanic, které v úhrnu drží 10 % diváků.

Zdroj: ATO - Mediaresearch

Prima zase ostatním, ale zčásti i sama sobě konkuruje kanálem zacíleným na mladé publikum Prima Cool, který vysílá především akční a dobrodružné seriály, dokumentární filmy nebo reality show. Prima Cool i Nova Cinema měly obě na konci roku podíl na sledovanosti nad čtyřmi procenty.

Oblíbenost kanálu ČT24 roste 
Česká televize začala už v roce 2005 vysílat zpravodajský kanál ČT24. I ten je u diváků stále oblíbenější, jeho sledovanost zvláště v posledních dvou letech roste, na konci loňského roku se pohybovala nad dvěma procenty.

Zpravodajskému kanálu konkuruje televize Z1, jejíž sledovanost je ale zatím nízká. Denně na ni přepne zhruba 335 tisíc diváků (což není ani procento). Stejně jako veřejnoprávní stanice vysílá Z1 kontinuální zpravodajství, ovšem zaměřuje se především na byznys.

"Také na jaře přineseme premiéry řady unikátních dokumentů," slibuje divákům ředitel televize Zdeněk Šámal, který zakládal i veřejnoprávní ČT24.