Pokud se jedná o využití vodíku jako paliva pro dopravní prostředky , tak je to bezesporu jedna z techicky nejzajímavějších slepých větví vývoje.
Já v tom visím pouze politiku. Z čeho a jak bude Ukrajina vyrábět vodík? To se v článku nedovíme.
Vodíková dialnica s makadamovým povrchom ?
Další zelená fantasmagorie s dotačním tunelem na kapsy občanů. Úspěšnosti projektu (schopnost dodávat levný vodík z Ukrajiny do EU) mohou věžit jen hloupí novináři, kterým chybí vzdělání ve fyzice a chemii... O ekonomii a energetice ani nemluvě.
Vodík se dá vyrábět z elektřiny, ta může být např. větrného původu.
Další možnost je chemická reakce, která je živena teplem a katalyzátory, zdroj voda. Takže v principu velká nádrž vody plus katalyzátorů (ty se neztrácí v chemické reakci) v ohnisku velikého zrcadla a Sluníčko udělá své...(sulfur–iodine cycle)...
Pokud má "vodík dodat Ukrajina", tak z toho nic nebude. Pryč od toho, dokud je čas!
To je tak drahá šílenost, že to doufám zkrachuje!
Bude to asi tak, že vodík bude vyráběn elektrolýzou z elektřiny z ukrajinských uhelných elektráren. A to se vyplatí.
Proč jen mám pocit, že kromě snahy Ukrajiny odstřihnout stávající plynovod od Ruska, je to trochu nelogické vyrábět (ne těžit) vodík tisíce km od místa spotřeby. Copak to mají Ukrajinci za zázračnou technologii výroby, že se to vyplatí?!
Mají spoustu volného prostoru, kde by mohli vybudovat obří solární elektrárny, které by mohly dodávat energii pro výrobu vodíku elektrolýzou.
Austrálie staví solární elektrárnu o ploše 120 km2 a výkonu 10 Temelínů.