Herní byznys válcuje Hollywood. V souboji o miliardy dává na frak |
Poprvé své zbraně orkové a lidé zkřížili na monitorech osobních počítačů ve slavné hře z roku 1994. Mladé studio Blizzard Entertainment tehdy reagovalo na strategickou hru Duna, která stavěla na slavném stejnojmenném sci-fi románu. Ze světa Warcraft se stal fenomén, napsaly se o něm tucty vlastních knih a nakonec právě podle stařičkého prvního dílu vznikl film, jenž se do našich kin vydal 9. června.
Celkem se prodaly miliony kopií tří dílů strategii a jejich datadisků. V roce 2004 pak přišel zlom s online hrou World of Warcraft, která byla tak chytlavá, že se lidé dokonce léčili ze závislosti. Některé firmy odmítaly uchazeče o práci, již si hru napsali jako zálibu do životopisu. Během největší slávy hrálo aktivně World of Warcraft přes 10 milionů lidí.
Už v roce 2006 byla poprvé oznámena příprava filmu. Na jeho realizaci si ale fanoušci museli dalších deset let počkat. Snímek měl původně natáčet Sam Raimi, režisér série komiksových filmů o Spidermanovi, ale nakonec se jej ujal syn Davida Bowieho Duncan Jones.
Podle prvních výsledků se film zaplatil a stal se dokonce nejúspěšnější herní adaptací. Náklady na produkci činily 160 milionů dolarů a dosud utržil 412 milionů celosvětově. Jedná se tak, poté co sesadil z trůnu snímek Princ z Persie, který autorům vydělal 336 milionů dolarů, o nejúspěšnější film podle počítačové hry.
Úspěch ale zaznamenal převážně na čínském trhu a v USA nezazářil podle očekávání. Jones by ale rád natočil pokračování, které bude nejspíš následovat příběh úvodní herní trilogie.