Německo k podobnému kroku přistoupilo, peníze jdou do silnic a železnic. Ve chvíli kdy tamní dráhy podepsaly největší zakázku na obnovu vozového parku v historii, vyhlásila Deutsche Bahn cíl podpořit zaměstnanost a nyní nakupuje vlaky za dvě miliardy eur (téměř 57 miliard Kč).
"Česko se zatím k podobnému kroku staví poněkud rezervovaně, přestože firmy sdružené v ACRI zaměstnávají v ČR přes 22.000 pracovníků, mají roční obrat přes 70 miliard Kč, vyvážejí přes 40 procent produkce a nemalou měrou přispívají k tvorbě HDP," řekla šéfka ACRI Marie Alžběta Vopálenská.
Podle ní se o nutnosti obnovovat a modernizovat kolejová vozidla v ČR sice neustále hovoří, ale tempo ani peníze tomu neodpovídají. Na kolejích jezdí vlaky staré v průměru 20 až 25 let, ale také padesátileté stroje. Peníze lze ale získávat i z fondů EU. Příkladem je ministerský program pořízení a obnovy kolejových vozidel, z něhož se už třetí rok hradí obnova parku nejen Českých drah.