Managementu Ceskych drah se podaril vyznamny tah.Deloite&Touche jim musi zvysit rating na AAA++. Podarilo se jim v Cechistanu najit firmu, ktera neumi tunelovat ani na druhy pokus!!!
České dráhy nemají s tunelem v Jablunkově nic společného. Jde o SŽDC s.o. Jistě si vše zjistíte.
Pár odkazů, pokud by měl někdo zájem o seriózní informace:
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_4_06.pdf str. 44, http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_3_09.pdf str. 21,
Pane NRTM, voni to teda rozsvítili. To je na IG Nobel Prize. Nebo dokonce na Cimrmanovu cenu. Oni měřili jak mourovatí, a nebylo to nic platné. To vrhá na Rakousko zvláštní, takříkajíc C. K. přísvit.
Tunel se má dělat skrze kopec a ne pod plochou loukou, navíc v pranepatrné hloubce.
Který pitomec si takový tunel vymyslel?
Že to byli jako obvykle ekoteroristi!
Bingo! To je ono, plochá louka. Ale kdyby jen to. Okolní spád je kolmo k tunelu. Jinde to jakeš takeš nevadí, protože pořád ještě se terén svažuje i podél tunelu. Jenže tady je to i podél tunelu vodorovně, a navíc napříč průsmykem vede hráz přímo rybniční.
Silnice!!!
Je tu podzemní přehrada se dvěma hrázemi kolmými na sebe.
Příčný násep silnice tam není od přírody. Nemá v nejnižším bodě kanál. Území nad ní se nicméně musí někudy odvodňovat. Dělo se tak skrytě, drenáží starého tunelu. Nebyla to ta původní trasa, a příčná hráz se v průběhu doby utěsnila. Proto nemůže být ani řeči o vývoji přirozených poměrů spodní vody na tomto místě, výsledná podoba zde je s ohledem na silnici mokřad. Ten se zde ostatně vyvíjel od doby vzniku příčné hráze, jen nebyl vidět.
Je to potěšující zjištění. V zásadě znamená, že nebezpečná situace vznikla nad skrytou přehradou, ale.....nikoli jinde, protože jinde voda... teče s kopce dolů, a nic ji nedrží. To lokalizuje problémovou oblast a zjednodušuje řešení.
.."nebem a zemí" .... nebo deus ex machina.
Jestli to nadloží tam je vykotlaný od původní ražby a odpálením vlaku v tunelu za války.. tak je zcela možný, že to nikdo přímo nezavinil. To se prostě u barabů stává. Ti co dělali (a umřeli) Sv. Gottharda nebo Simplon nebo tunel na Zugspitze nebo před 200 lety tunel pod Temží, to taky neměli lehké.
Pojďte žvanit jinam :-) Tady to nezachráníte. Je tu přece převrácenej jeřáb, to je sousto pro noviny (bulvár především) !
Kde se ta neznalost bere? Že by to odpovídalo postupně upadající úrovni našich VŠ. Jo, jo, odborníci vychovaní minulým režimem jsou v důchodu a mladí se to nemají od koha naučit, ale odborné vzdělání jistě mají. Ostuda.
Firmě Baraba před 50 léty nespadlo nic. Lidé se nadřeli, všechno ruční práce a primitivní technika. Inženýři a stavbyvedoucí prostě své práci rozuměli.
Nevím proč dnes padají tunely a mosty, ale komunistům to přišít dnes už nejde.
Místo aby udělali nový tunel, tak porušili statiku toho starého. To finanční tunely nám jdou dobře.