130 let

Diskuze

Zřícený tunel zastavil až do odvolání železniční dopravu v Mostech

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes odpoledne až do odvolání zastavila železniční dopravu na mezinárodní trati Mosty u Jablunkova - Čadca. Týká se to jak osobní, tak i nákladní dopravy. Důvodem je zřícení nově raženého tunelu. Ten stávající je podle posledních měření nestabilní, oznámil mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jovo Miks

18. 11. 2009 20:58
Dobra zprava?

Managementu Ceskych drah se podaril vyznamny tah.Deloite&Touche jim musi zvysit rating na AAA++. Podarilo se jim v Cechistanu najit firmu, ktera neumi tunelovat ani na druhy pokus!!!

0 0
možnosti

Pepas

18. 11. 2009 21:25
Re: Dobra zprava?

České dráhy nemají s tunelem v Jablunkově nic společného. Jde o SŽDC s.o. Jistě si vše zjistíte.

0 0
možnosti

don Corleone

18. 11. 2009 19:01
Opravdu je to tedy sesuv.

Pane NRTM, voni to teda rozsvítili. To je na IG Nobel Prize. Nebo dokonce na Cimrmanovu cenu. Oni měřili jak mourovatí, a nebylo to nic platné. To vrhá na Rakousko zvláštní, takříkajíc C. K. přísvit.

0 0
možnosti

Milan

18. 11. 2009 18:48
Tunel pod plochou loukou!

Tunel se má dělat skrze kopec a ne pod plochou loukou, navíc v pranepatrné hloubce.

Který pitomec si takový tunel vymyslel?

Že to byli jako obvykle ekoteroristi!

0 0
možnosti

Jo

18. 11. 2009 20:06
Re: Tunel pod plochou loukou!

Bingo! To je ono, plochá louka. Ale kdyby jen to. Okolní spád je kolmo k tunelu. Jinde to jakeš takeš nevadí, protože pořád ještě se terén svažuje i podél tunelu. Jenže tady je to i podél tunelu vodorovně, a navíc napříč průsmykem vede hráz přímo rybniční.

Silnice!!!

Je tu podzemní přehrada se dvěma hrázemi kolmými na sebe.

Příčný násep silnice tam není od přírody. Nemá v nejnižším bodě kanál. Území nad ní se nicméně musí někudy odvodňovat. Dělo se tak skrytě, drenáží starého tunelu. Nebyla to ta původní trasa, a příčná hráz se v průběhu doby utěsnila. Proto nemůže být ani řeči o vývoji přirozených poměrů spodní vody na tomto místě, výsledná podoba zde je s ohledem na silnici mokřad. Ten se zde ostatně vyvíjel od doby vzniku příčné hráze, jen nebyl vidět.

Je to potěšující zjištění. V zásadě znamená, že nebezpečná situace vznikla nad skrytou přehradou, ale.....nikoli jinde, protože jinde voda... teče s kopce dolů, a nic ji nedrží. To lokalizuje problémovou oblast a zjednodušuje řešení.

0 0
možnosti

killy

18. 11. 2009 18:13
Ale dámy a pánové, vono je taky něco mezi...

.."nebem a zemí" .... nebo deus ex machina.

Jestli to nadloží  tam je vykotlaný od původní ražby a odpálením vlaku v tunelu za války.. tak je zcela možný, že to nikdo přímo nezavinil.  To se prostě u barabů stává. Ti co dělali (a umřeli) Sv. Gottharda nebo Simplon nebo tunel na Zugspitze  nebo před 200 lety tunel pod Temží, to taky neměli lehké. 

Pojďte žvanit jinam :-)  Tady to nezachráníte.  Je tu přece převrácenej jeřáb, to je sousto pro noviny (bulvár především) !

0 0
možnosti

František

18. 11. 2009 17:30
Čest stavařům

Kde se ta neznalost bere? Že by to odpovídalo postupně upadající úrovni našich VŠ. Jo, jo, odborníci vychovaní minulým režimem jsou v důchodu a mladí se to nemají od koha naučit, ale odborné vzdělání jistě mají. Ostuda.

0 0
možnosti

Čenda

18. 11. 2009 18:15
Re: Čest stavařům

 Firmě Baraba před 50 léty nespadlo nic. Lidé se nadřeli, všechno ruční práce a primitivní technika. Inženýři a stavbyvedoucí prostě své práci rozuměli.

Nevím proč dnes padají tunely a mosty, ale komunistům to přišít dnes už nejde.

0 0
možnosti

pteryx

18. 11. 2009 17:19
kdo nic nedělá ...

Místo aby udělali nový tunel, tak porušili statiku toho starého. To finanční tunely nám jdou dobře.

0 0
možnosti