Pro většinu místních socialistů to bude jako rudý hadr.
Ve svých hlavách nosíme idealizovanou společnost, v reálu se však chováme podle popisu v rozhovoru - sobecky. Kdo vydělává nad medián a o tu část nad něj se dělí se sousedem (poctivě pracujícím), ať zvedne ruku.
Před válkou Polsko odmítlo přijmout své židovské spoluobčany , kterým Německo zrušilo povolení k pobytu / cca 100 000 osob/, Švýcaři do prchajících Židů stříleli, židovské lobby v USA se stavělo proti přijímání uprchlíků-souvěrců, VB a Francie odmítli udělovat víza.
Tento pán + jeho studenti jsou na svou charitu velice pyšní, každé 3 měsíce si uklidí ve skříni a pytel obnošeného šatstva hodí za dveře. I to je charita. Pak jdou s dobrým svědomím nakoupit další hadry.
Keby sme boli všetci ako on, tak by už ľudstvo dávno zaniklo. Nechápem prečo ste robili rozhovor s týmto človekom. Ja keď čítam články na ČP, tak očakávam, že ma niečím obohatia. Z tohto hľadiska je tento článok absolútne zbytočný. A tomuto pánovi odporúčam, aby navštívil psychológa, možno ešte nie je neskoro.
Terezo Matějčková, nebývá tomu tak u Vašich kvalitních recenzí, ale zde jsem zklamán. Dávat prostor psychopatovi, který neví, jak prorazit, než nehorázností bez hranic, není nic chvályhodného, ani zajímavého. Patří k těm "kreativcům", kteří "dávají svému životu smysl" například tím, že se vykadí někde na posvátnou horu. Je to tresť toho nejhoršího, co si lze pomyslet - jen ještě tam chybí popření plynových komor. Nevím, jestli je společnost tak tupá, že by se dalo přemýšlet o tom, že jinak než těžkou provokací ji nelze probudit - ? Blasfemii bych dokázal pochopit, kdyby byla spojena s rizikem, nikoliv s výdělkem. Toto je však vrchol degenerace a ubohosti - jméno provokatéra nechť jest zapomenuto, a jeho bankovní účet nechť jest vykraden někým jemu podobným, kdo "k prospěchu společnosti myslí jen na sebe". Ubožák předvádí prvobytně pospolné cítění. Smutek.
Smutek nad vaším příspěvkem. Je pro mne mnohem morálnější než Vy. Vy chcete druhým krást a rozhodovat o nich. On ne.
Morálku oslavující slabost by měla nahradit morálka síly, říká a chce Brook. Jenže myslí-li si to opravdu, pak je psychopat nebo gangster. Nevím nic o tom, že by dnešní společnost oslavovala slabost. Humanismus, morálka, solidarita, zásady křesťanství mu navíc nic neříkají a jsou jeho úhlavní nepřáteli. Ne, takovou oslavu narcizmu a sobectví jsem ještě nečetl. Člověk má podle něj být bezohledný dravec. Zůstat zvířetem, přepadnout svou oběť, zardousit ji, pozřít, jsem silný, jsem nejsilnější, jsem svobodný, jsem nejsvobodnější, a proto jen já mám nárok na štěstí a právo požírat ty druhé. Kdby měl pan Brook k dispozici atomové pumy, už jen pro své potěšení a z pocitu nadřazenosti je začne házet na hlavy těch druhých. A vše umně maskuje svobodou rozhodování a právem na (zřejmě) jakékoliv podnikání. Jen když nese zisk.
Že i jeho svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého, mu nic neříká. On je lovec. Dravec bez morálky. A kdo je víc? (Napovím mu: Dva dravci. I taková smyčka hyen - sama
Buď jste to nepochopil nebo záměrně překrucujete. Nepadlo slovo o tom, že by měl být člověk dravec. Kapitalismus je vyjádřením svobody pro všechny. Svoboda znamená, že se ctí majetková práva. V kapitalismu nemůžete druhého okrást, protože byste narušil jeho majetková práva. Můžete s ním pouze svobodně obchodovat.
ale o obětování se druhých ve váš prospěch.
Nuance syntakticky nepatrná leč fakticky zásadní. :)
Nebo záměrně provokuje. Nemůže si vážně myslet, že stát je tu JEN od toho, aby ochraňoval vlastnická práva. Co ochrana života? A štěstí = štěstí vydobývané bez ohledu na druhé či na jejich úkor? Nečiní snad spoustu lidí šťastnými právě nesobecké jednání? A není svět v katastrofálním stavu kvůli sobectví většiny lidí?
ale stejně tak i většina památek,ta jeho pravda zní hezky ale je likvidační.
Toho bych chtěl mít za manželku. Drzoun.