Řemeslníky z mladých a nadějných neuděláte. ale aspoň někdo z nich by se mohl naučit spravit vypínač, vyměnit těsnění apod. Za nás jsme jako dívky dílny neměly, tiše jsme záviděli klukům, ale nás nutili do kuchtění a přebalování panenek, a ten základ údržby domácnosti mi stále chybí. i když jsem se pár věcí nutných pro běžnou údržbu domácnosti naučila sama, bylo to zbytečně zdlouhavé ve stylu pokus-omyl. Takže dlíny ano, ale pro obojí pohlaví.
Praktické vyučování by mělo být zařazeno od 6. třída až po dokončení středoškolského vzdělání. Je potřeba umět opravit těsnění vodovodu, zásuvku elektrického proudu, seštelovat plastové dveře, okna, zámek, kliku ,sestavit nábytek, který přichází až ve 100 dílech, vyčistit klávesnici i mnohé kuchyňské přístroje. Opraváři velice často "tento typ neopravujeme". Pokud si člověk zjedná, platí ihned 500 Kč dopravu a to se ještě nezačalo.
Pokud nebude za manuální práci alespoˇ3x větší odměna než za škrábání v uchu u počítače, těžko dílny někoho přesvědčí, vůbec ne rodiče
že nebude vůbec jednoduché, znovu obnovit nějakou formu praktického vyučování. Nejen, že nejsou lidé, kteří to mohou učit (poslední zbytky praktických učitelů byli vyhnáni, protože nesplňovali tzv. kvalifikační předpoklady), ale jak chce škola garantovat např. bezpečnost práce apod. Také je nutno prorazit společenské klišé, totiž, že pracovat manuálně je společensky pod úroveň. Na dnešních ZŠ upadají i hodiny laboratoří, protože se, zejména tedy kantorky, obávají o udržení kázně a také nemají mnoho času na přípravu pokusů, protože musí hlídat pořádek ve školních budovách. No, nevím, nevím, jsem na to zvědav.