Úterý 26. května 2020svátek má Filip 16 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Cestování > Aktuality

Praha láká Londýňany: vyhněte se olympiádě, přijeďte k nám

Kafkarate. Plákát lákající na muzea a galerie. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kafkarate. Plákát lákající na muzea a galerie. | foto: www.thepraguegames.com

Češi lákají obyvatele Londýna, aby v době konání olympiády odjeli do Prahy. Týdenní kampaň, která právě začala, propaguje metropoli prostřednictvím vtipných piktogramů, které si pohrávají s tématikou olympijských sportů. Podívejte se na plakáty.

"Prahu bude stát zhruba 2,4 milionu korun s DPH," řekla Kateřina Burešová z odboru zahraničních vztahů a cestovního ruchu pražského magistrátu.

Reklamní stánek Prahy bude podle Burešové během následujících dnů umístěn na dvou místech, a to na Westfield Stratford City a Liverpool Street Station. Jeho šestičlenný anglicko-český tým bude oslovovat kolemjdoucí, nabízet účast v soutěžích o dárkové předměty a týdenní zájezd do Prahy. Rozdávat se budou brožury ve tvaru medailí, které budou prostřednictvím QR kódu odkazovat na webové stránky kampaně.

Centrem města, především v lokalitách Soho, Angel a City, budou zároveň procházet dva dvoučlenné týmy, které budou v barech, restauracích a hospodách rozdávat propagační materiály a nabízet účast v soutěžích. Brožury budou k dispozici také v Českém centru. Kampaň podpoří i jednorázová inzerce v místním večerníku Evening Standard.

Synchronizované popíjení z kampaně vypadlo:

Z kampaně lákající Brity do Prahy vypadl plakát

Kampaň se bude muset obejít bez "pijáckých" obrázků. Podle právníků agentury Euro RSCG, která kampaň pro hlavní město připravuje, mohla mít v Británii problém se zákony o reklamě.

Praha spoléhá na to, že se řada lidí bude chtít vyhnout komplikacím, které jsou s olympijským děním spojeny, a naplánují proto pobyt v některé z evropských metropolí.

Z navržených plakátů a piktogramů, které vybízejí Londýňany například k líbání ve volném stylu, jízdě na labutích či vzpírání nákupních tašek, nakonec město vyřadilo dva, které odkazovaly k popíjení alkoholu. Jednalo se o disciplínu synchronizovaného pití a ranní slalom, na němž se dvě postavičky potácely mezi lampami městského osvětlení.

"Obě upoutávky byly staženy proto, aby nebylo město Praha prezentováno jako destinace vybízející ke konzumaci alkoholu. Zároveň je pravda, že britská legislativa striktně zakazuje jakoukoliv reklamu používající motivy sportu a alkoholu zároveň," uvedla Burešová.

Letní olympijské hry v Londýně se uskuteční od 27. července do 12. srpna.

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Otestujte s námi balíček kosmetiky JOHNSON’S Cottontouch™? Stačí se přihlásit
Otestujte s námi balíček kosmetiky JOHNSON’S Cottontouch™? Stačí se přihlásit

Vyzkoušejte s námi kosmetickou řadu Cottontouch™, která je určena pro novorozence od 1. dne života. Miminko se s ní bude cítit jako v bavlnce, protože obsahuje pravou bavlnu a díky speciální receptuře se snadno oplachuje i vstřebává.