6. července 2019 4:21 Lidovky.cz > Cestování > Aktuality

Špilberk i vila Tugendhat. Zahraniční turisté mají o Brno větší zájem než ti čeští

Ozvučena bude i zahrada vily Tugendhat | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ozvučena bude i zahrada vily Tugendhat | foto: ČTK

BRNO Zahraniční turisté mají o návštěvu Brna větší zájem než čeští turisté. V minulém roce město navštívilo 800 863 turistů, zahraničních bylo 425 711. Celkově vzrostl počet turistů v Brně meziročně o deset procent, řekla mluvčí Turistického informačního centra v Brně (TIC) Adéla Nováková. Mezi nejnavštěvovanější místa patří Špilberk, věž Staré radnice a vila Tugendhat, kam se vstupenky kupují i s ročním předstihem.

Nejvíce zahraničních turistů přijíždí ze Slovenska, dále z Polska, Německa, Jižní Koreje a Rakouska. Meziročně vzrostl nejvíce počet turistů ze Slovenska, a to o 17 procent. Naopak turistů z Velké Británie nebo USA ubývá, jejich počet meziročně klesl o pět procent.

Podzim na Špilberku.
Vilu vyprojektoval v roce 1928 významný německý architekt Ludwig Mies van der Rohe, který je považován za otce moderní architektury 20. století.

„Sledujeme zvyšující se počet návštěvníků brněnského podzemí nebo věže Staré radnice, odkud se mohou rozhlédnout na celé město,“ uvedla Nováková.

Část zahraničních turistů využívá průvodcovských služeb, které nabízí TIC. Jde o základní turistické okruhy, kdy turisté uvidí většinu brněnských památek, jako je například kostel svatého Jakuba, Starou radnici nebo hrad Špilberk. Průvodci nabízí prohlídky ve 14 jazycích včetně čínštiny nebo maďarštiny.

Brno True Story

„Silný nárůst pociťujeme v počtu turistů, kteří mají zájem o tematické komentované prohlídky,“ uvedla Nováková. Ty nabízí turistické informační centrum v češtině, angličtině, ruštině, němčině nebo francouzštině. Návštěvníci se tak mohou vydat například po stopách skladatele Leoše Janáčka, zakladatele genetiky Gregora Johanna Mendela či po stopách současných i zaniklých kaváren.

Brno také pokračuje v kampani Brno True Story, ve které se snaží cílit na mladší cestovatele. Hlavními tématy jsou živé centrum města, kavárny, bary nebo gastronomie. Kromě českých turistů se kampaň zaměřuje hlavně na návštěvníky z okolních států a také z USA, Velké Británie, Japonska a Jižní Koreje. Pro tento typ turistů Brno vytvořilo dvoudílného průvodce s názvy To je Brno a To je Brno II. V průvodcích návštěvníci objeví málo známá místa nebo zajímavosti z okraje města. Průvodci podle tvůrců ukazují nepřikrášlenou tvář města.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!