"Prahu bude stát zhruba 2,4 milionu korun s DPH," řekla Kateřina Burešová z odboru zahraničních vztahů a cestovního ruchu pražského magistrátu.
Reklamní stánek Prahy bude podle Burešové během následujících dnů umístěn na dvou místech, a to na Westfield Stratford City a Liverpool Street Station. Jeho šestičlenný anglicko-český tým bude oslovovat kolemjdoucí, nabízet účast v soutěžích o dárkové předměty a týdenní zájezd do Prahy. Rozdávat se budou brožury ve tvaru medailí, které budou prostřednictvím QR kódu odkazovat na webové stránky kampaně.
Centrem města, především v lokalitách Soho, Angel a City, budou zároveň procházet dva dvoučlenné týmy, které budou v barech, restauracích a hospodách rozdávat propagační materiály a nabízet účast v soutěžích. Brožury budou k dispozici také v Českém centru. Kampaň podpoří i jednorázová inzerce v místním večerníku Evening Standard.
Synchronizované popíjení z kampaně vypadlo: |
Praha spoléhá na to, že se řada lidí bude chtít vyhnout komplikacím, které jsou s olympijským děním spojeny, a naplánují proto pobyt v některé z evropských metropolí.
Z navržených plakátů a piktogramů, které vybízejí Londýňany například k líbání ve volném stylu, jízdě na labutích či vzpírání nákupních tašek, nakonec město vyřadilo dva, které odkazovaly k popíjení alkoholu. Jednalo se o disciplínu synchronizovaného pití a ranní slalom, na němž se dvě postavičky potácely mezi lampami městského osvětlení.
"Obě upoutávky byly staženy proto, aby nebylo město Praha prezentováno jako destinace vybízející ke konzumaci alkoholu. Zároveň je pravda, že britská legislativa striktně zakazuje jakoukoliv reklamu používající motivy sportu a alkoholu zároveň," uvedla Burešová.
Letní olympijské hry v Londýně se uskuteční od 27. července do 12. srpna.