Nějak mi pořád uniká jeho pointa. Má to znamenat, že lidi, co dnes utrpí vnitřní zranění, by ve starém autě byli rovnou mrtví? Nebo je mechanismus zpomalení plus rány od airbagu natolik jiné, že vznikají jiná zranění?
Ano, kdyby se rozšmajchlovali o palubovku a břichem by jim projel volant, tak by byli viditelně zranění. Dneska když akorát bouchnout do airbagu, tak mohou být zraněni jen vnitřně, protože airbagy instalované v břišní dutině se zatím nedělaj.
že lidské tělo má své fyzikální meze je snad jasné každému, kdo se nechal třeba jako dítě roztočit na řetízkovém kolotoči........
Je nutne pri nehode si drzet jatra pripadne chlastat at zatvrdnou v systemu!
čím dražší a bezpečnější auto podle nových norem,tím rychleji příjde na silnici o život? není to trochu absurdní a není tedy někde chybička. Každý, kdo si pořídí co nejkvalitnější auto a že má veškeré bezpečnostní prvky, tak počítá, že přežije, když se nabourá a ono je to naopak, co? Divné a trapné. Myslím, že z nás výrobci dělají blbce.
není nebezpečné tím, že by ti způsobilo větší zranění, ale tím pocitem nezranitelnosti.
Blbce ze sebe děláme jen my sami, když po havárii ve vyšší rychlosti, když nám do tváře střeli vaky a auto je poškozené, podceňujeme zavolání záchranky. taková bolest břicha, může být jen pohmožděnina po nárazu do vaku/ pásu, ale stejně tak to může být počáteční vnitřní krvácení.
Je nutne pri nehode si drzet jatra pripadne chlastat at zatvrdnou v systemu!
Tato informace je velmi závažná a je třeba aby o ní věděli všichni účastníci proozu, ale hlavně policisté a poslanci. Proč? Protože na jednu stranu jsme masírováni - nevolej k nehodě policii, nyní se dozvídáme, že je vhodné zavolat záchranku. Pro každého normálního člověka je na prvém místě vlastní zdraví a až daleko méně ho zajímají zájmy policie. Nevím,zda záchranka ke svým výjezdům automaticky volá policisty, ale bylo by to vhodné a vyvinilo by to řidiče ze "zbytečného" rušení policie v jejich povýšeném klidu.
Ivánku chápej , nebudeš volat policii když ti někdo urazí zrcátko za 10K ale pokud ti již vystřelí airbegy je jasné že škoda převyšuje 50K a to už se policije volá, pokud se účastníci nedomluví jinak. Samozřejmě že sopláci jedoucí ve favoritu ze zábavy , kteří mají upito a ve 160km/hod potkají strom jí volat nebudou....
hrozilo tomu, kdo pozve policajty k nehodě se škodou podlimit, PŘI KTERÉ NEDOŠLO KE ZRANĚNÍ OSOB, zaplacení "zbytečného výjezdu"!
Teď se dozvídáme, že často nelze poznat, že došlo ke zranění osob!
Zranění si způsobují řidiči. 90% lidí nemá ponětí o fyzice a myslí si, že airbagy spolu s moderními podvozky je zachrání. Ale zastavit třeba ze 130 na 0 během sekundy (při nárazu), znamená zastavit celý organismus. A ta obrovská energie samozřejmě vykoná své. Dnešní auta jsou zbytečně výkonná a těžká. A toto jsou jedny z problémů, které to přináší.
130? Bohatě stačí 80! Crashtesty jsou nastaveny na 64 km/h do DEFORMOVATELNÉ překážky (příď jiného aotomobilu), při 80 km/h je energie již téměř 1.5 násobná a ani 5* život nezachrání!
Třeba vždy když se bude uvažovat o zvýšení povolené rychlosti na dálnicích.