„Na základě předchozího doporučení byla skutečně podána žádost o výjimku. V současné době je právně analyzována nutnost a opodstatněnost tohoto kroku a možné dopady na územní řízení. Bližší informace k této problematice poskytneme v pondělí,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla. SŽDC podalo žádost společně s brněnským magistrátem. Ani primátor Roman Onderka (ČSSD) se ale k případu nechtěl blíže vyjádřit. „V prvé řadě si myslím, že je to otázka na investora. Já jen doufám a předpokládám, že veškeré náležitosti jsou natolik propracovány, že by nemělo dojít k tak razantnímu zpoždění jako v minulém období. To znamená rok a více,“ řekl.
Náklady na vybudování nového nádraží a návazné investice jsou odhadnuty na 20 miliard Kč, výstavba měla původně začít už v roce 2006 a skončit v roce 2015. Zatím se ale od roku 2007 staví pouze odstavné nádraží, které s kontroverzním projektem odsunu hlavního nádraží z centra Brna nesouvisí.