Středa 8. února 2023, svátek má Milada
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Bude začínat skoro od nuly

Česko

Po prvních testech s aprilií panuje u Lukáše Peška i jeho nové stáje spokojenost

PRAHA Po posledním závodu letošní sezony ve Valencii neměl motocyklový závodník Lukáš Pešek, čtvrtý muž konečného pořadí stopětadvacítek, ani den volna.

Minulé pondělí nastoupil do angažmá své nové stáje Emmi Caffé Latté, v jejichž barvách bude jezdit kubaturu dvěstěpadesátek, a od úterka už se silnějším motocyklem Aprilia kroužil po dráze a pilně testoval. Ze začátku trochu plaval „V neděli jedna sezona skončila a v pondělí vlastně nová začala. Motorka se upravovala na mé parametry, ale ani ne tak podle postavy, ale spíš kvůli mému stylu jízdy. Nastavovali mi stupačky, páčky a řídítka. Měl jsem z jízdy trochu obavy, ale test myslím proběhl dobře. Ze začátku jsem na okruhu sice trochu plaval, ale kolo od kola to bylo lepší a zvykal jsem si na váhu i na výkon stroje,“ přiznává vítěz dvou letošních GP v Číně a v Austrálii.

„Jsem spokojen s novým šéfmechanikem Tomassem Raponim, který se dříve staral o Hondu Itala Doviziosa, letošního vicemistra světa ve čtvrtlitrech.“

Jedním z důležitých Peškových úkolů bude učit se nový styl jízdy. „Stopa je proti stopětadvacítkám hodně odlišná. Něco jsem věděl a co jsem neznal, s tím jsem si nechal poradit. Celkově mám z testů dobrý pocit,“ povídá bývalý člen stáje Valsir Seedorf Derbi Racing.

S Peškovým počínáním byl spokojen i týmový šéf Emmi Caffé Latté Daniel Epp. „Nebyl to test jen pro Lukáše, ale pro celý tým. Napoprvé to vyšlo dobře, předvedl to, co jsme od něj čekali. Ještě toho ale máme hodně před sebou. Příští týden to jsou testy v Jerezu, další budou pokračovat v lednu. Ještě se musí hodně učit. Přechod o třídu výš není jednoduchý. Bude to o veliké práci,“ upozorňuje Čechošvýcar Epp.

Důvodem Peškovy spokojenosti byla i skutečnost, že neměl během testů žádný problém. „Ani jednou jsem nevyjel mimo trať. Vždy jsem objel asi pět kol a pak se na motorce něco předělávalo. Těch okruhů byla asi stovka, proti časům ze závodu se stopětadvacítkou jsem byl na kolo asi o tři a půl vteřiny rychlejší, ale jak rychle jsem skutečně jel, to opravdu nevím,“ říká 21letý mladík, pro nějž testy byly i bolestivé. Od brzdění bolely ruce „Brzdí se později, ale o to intenzivněji. Od toho mě bolely dlaně a triceps, který při brzdění dostává hodně zabrat,“ pokyvuje hlavou pražský rodák, jehož čeká při dalších jízdách hlavně sžívání s týmem a seznamováním s motorkou. „V Jerezu mě čekají rychlejší zatáčky než ve Valencii. Nejde ale o to jezdit rychlé časy. Teď netestuju kvůli rychlosti, ale kvůli co největšímu počtu odjetých kol,“ upozorňuje.

Pro Eppova svěřence bude do jisté míry testovací celý příští rok. „Se silnějším motocyklem se bude učit znovu každý okruh. Když všechno půjde podle plánu, může dojíždět v desítce, a v průběhu sezony postupně stoupat výsledkovou listinou. Lukáš bude mít proti sobě jedenáct továrních motocyklů, zatímco on pojede na polotovárním,“ dodává Epp k cílům na příští sezonu.

Autor:

Advantage Consulting, s.r.o.
ŠIKOVNÝ SEŘIZOVAČ STROJE (28-30.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 28 000 - 30 000 Kč

Mohlo by vás zajímat