Již přes 27 tisíc respondentů zaslalo svůj hlas do ankety pořádané serverem www.bankovnipoplatky. com, v níž vybírají nejabsurdnější poplatky účtované bankami na domácím trhu. Z celkem dvaceti poplatků do závěrečného kola výběru, který proběhne v únoru, postoupily tři – poplatek za nadměrný vklad, poplatek za vedení běžného účtu a poplatek za připsání úroku z vkladu. Naopak nejméně lidem podle ankety vadí poplatky za zablokování karty, za neoprávněnou reklamaci a za vedení kreditního účtu.
„Smyslem ankety je přimět lidi zamyslet se nad svými výpisy z bankovních účtů a komunikovat o účtovaných poplatcích s bankami,“ vysvětlil organizátor ankety Patrik Nacher. O zvyšující se angažovanosti a povědomí klientů bank svědčí podle Nachera nejen neustále se zvyšující počet respondentů ankety, která letos probíhá již potřetí, ale také odmítání nepříliš častého poplatku za nadměrný vklad, který banky účtují například při vkladu nad 500 tisíc korun. „Je velmi pozitivní, že lidi nehodnotí poplatky pouze na základě svých osobních zkušeností, ale dokáží posoudit obecný stav,“ uvedl Nacher.
Ten neváhal oslovit ani zástupce bank, aby se sami vyjádřili, které poplatky považují za nejméně logické. Z odpovědí mluvčích devíti bank vyplynulo, že za nejabsurdnější poplatky považují ty, jež souvisejí s internetovým bankovnictvím, například s poplatkem za výpis z účtu zaslaným e-mailem. Mezi dalšími negativně hodnocenými poplatky pak uvedli i poplatky za připsání úroku a za rozměnění peněz.