Autorka článku by si to měla pohlídat, a za těch x let nás informovat, kam to dívčina dotáhla. Když se řekne "A", mělo by se taky říct "B"....
Koukám, že je tady více M. Konečných. Tak to prosím rozlišujte.
Je pravda, že kromě čtení a psaní a částečně počítání, škola většinou nic až tak užitečného nenaučí. A v některém směru jim dokonce do hlav tluče vysloveně škodlivé věci. Třeba v dějepisu, který je plný lží a propagandy.
Pro Klause ml. Jsou to kraviny.To říká zvaný expert na vzdělání- je to k smíchu.
No jo, z té v článku vyroste dívka mnoha zájmů a neutříděných vědomostí. Ovšem živit ji bude muset manžel, protože nebude nic umět; leda snad jazyky, když tolik cestují, jenže jazyk bez ničeho dalšího je tak kvalifikace na hostesku ...
Ledaže by z ní byla nějaká "celebrita" nebo se dala na politiku, tam by se to nepoznalo ...
Tak když to Václav Klaus ml považuje za kravinu, tak to asi bude dobré.
Ehm ... když to Václav Klaus ml. považuje za kravinu, tak to asi kravina fakt bude.
Bohužel naše školství je na takové úrovni, že se těm rodičům někdy nedivím. Záleží na jednotlivých učitelích. Moje jedno dítě chytlo takovou, že jsme ho nakonec dali na soukromou školu. S jinými učiteli ale problém nemáme a děti k nim do školy chodí rády. U unschoolingu se obávám nevyrovnaných a neurovnaných znalostí, pokud vůbec to dítě nějaké bude mít. Nezatracuji to vůbec, ale zas to není metoda pro všechny. Je nutné to brát zodpovědně.
Bohužel naše školství neučí kritickému myšlení, to by museli vyučovat různé názory na stejnou věc, vyučují se však jenom dogmata, které jsou jedině ty správné. Dochází také k ponižování dětí, zvláště těch co nepatří k těm kterým učení jde dobře a to je opravdu velká část žáků. Na druhou stranu není to zdaleka všude tak jak píši, část škol se snaží, učí docela dobře a úspěšně navzdory našemu školskému systému. Také mně vadí že žáci nemají svého ombudsmana na svých školách a svých okresech, nemohou se bránit a ne všichni rodiče jsou schopni jim účinně pomáhat a je bránit.
Mně to přijde v pohodě. Pokud se rodiče dokáží dítěti věnovat tak dobře a často, aby bylo schopné se něco naučit, tak je to lepší než škola. Ta je v podstatě náhražkou pro rodiny, kdy rodiče nemají buď čas nebo dostatečné intelektuální schopnosti, anebo obojí.
Je třeba si uvědomit, co je cílem. Cílem je díte, připravené pro život. Jestli ho připraví škola nebo rodiče, je vcelku jedno.
Jenže i běžný erudovaný rodič zvládne tak akorát první stupeň, dál už bude mít mezery. Ledaže by se věnoval výuce svých dětí na plný úvazek, jsa třeba rentiérem. Ono je to přece jen tak čtyři pět hodin denně nejmíň. A všechno si to naštudoval předem a v neposlední řadě byl k tomu talentován.
Při porovnání s naším školským systémem mi to tak hrozné nepřijde. Až naše školství a pan Klaus pochopí, že nemáme jen vzdělávání, ale i výchovu... a že krom vnější motivace (která moc funkční není) existuje i motivace vnitřní...
Možná všem pochybovačům by stálo za to podívat se na testy po páté a deváte třídě a po maturitě - progres minimální - proč? Protože školství!!! Dokud tenle systém se někam nepohne, tak se nic nezměni. A změny iniciované testy SCIO jsou cestou do pekel. Howgh.