Na stánku Škoda Auto v Pekingu se nově představí omlazené deriváty Octavie – vozy Octavia RS s dvoulitrovým turbomotorem s dvojitým přeplňováním a automatickou převodovkou typu DSG a úsporný model Octavia MingRui v provedení GreenLine s motorem 1,4 TSI rovněž s převodovkou DSG.
„Představení omlazeného modelu Octavia MingRui je dalším důležitým krokem v expanzi na perspektivním čínském trhu a zároveň součástí strategie růstu, která každý rok počítá s uvedením jednoho nového klíčového modelu. Loňský rok byl pro nás v Číně rekordní a také za první tři měsíce letošního roku jsme prodali již více než 42 700 vozů. Čína tak pro Škodu neustále nabývá na významu, protože i v této nelehké době patří k trhům s nejvyšším potenciálem růstu,“ řekl šéf Škody Reinhard Jung.
Škodovácká auta vyráběná v Číně jsou přizpůsobena požadavkům místních zákazníků a od evropských verzí se mírně liší. Na rozdíl od Evropy se o pohon všech modelů starají výlučně benzinové motory. Vnější design oživuje velkorysejší použití chromu, základní výbava všech modelů obsahuje například klimatizaci a kola z lehké slitiny.
„Podle aktuálních odhadů se Čína v roce 2010 stane největším světovým automobilovým trhem s počtem přesahujícím deset milionů prodaných automobilů. Stejný význam bude mít i pro značku Škoda, pro niž bude trhem číslo jedna,“ dodal Krauskopf. Dosavadní křivka nárůstu prodejů spolu s příchodem nových modelů prý naznačuje, že v letošním roce by mělo dojít k dalšímu významnému meziročnímu nárůstu.