Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Čína vytáhla Škodovku z minusu

Česko

Celkem za první pololetí prodala Škoda Auto přes 378 tisíc aut, největší zájem je o octavie

PRAHA Škoda Auto si může blahopřát, že před pár lety vsadila na asijské trhy. Po letošním prvním pololetí tak mohla oznámit, že v Číně prodala 84 tisíc nových aut, což je meziročně o 83 procent víc.

Do Číny tak mířila téměř čtvrtina všech prodaných škodovek.

Celkem za první pololetí prodala automobilka přes 378 tisíc vozů, meziročně o padesát tisíc víc. Jde o nejlepší pololetní výsledek v historii podniku. Škoda tak opět může pomýšlet na překonání sedmi set tisíc prodaných aut za celý rok. K této hranici se blížila v posledních dvou letech, ale finanční krize zmařila naději na její překročení.

V Evropě se automobilce podařilo prodat 233 tisíc vozidel, což představuje oproti loňskému roku čtyřprocentní propad.

Čína se ukazuje jako zlatá volba už poslední tři roky. V roce 2008 tam automobilka prodala necelých šedesát tisíc vozů. V roce 2009 už Číně patřila úvodní slova výroční zprávy, stejně je tomu i v letošní pololetní zprávě. „Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy,“ uvedl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Reinhard Fleger.

Druhým největším odbytištěm české značky je i nadále Německo. V prvním pololetí se tam prodalo 58 tisíc vozů. „Kvůli loňskému šrotovnému je tento údaj meziročně neporovnatelný,“ zdůvodnil mluvčí Jaroslav Černý. Ještě v lednu, kdy automobilka hodnotila rok 2009, neopomněla oznámit, že právě Německo bylo jejím „nejsilnějším trhem západní Evropy“.

Podle vedoucího prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jana Hurta zůstává Škoda Auto nejrychleji rostoucí značkou v Česku. Její tržní podíl zde meziročně stoupl o 4,5 procenta na 34,8 procenta.

Celosvětově je nejoblíbenějším modelem z portfolia firmy Škoda octavia. V pololetí stoupl její prodej o pětinu na 158 tisíc, superbů se prodalo necelých padesát tisíc.

Graf

PRODEJ VOZŮ ŠKODY AUTO (v tisících)

Autor: