130 let

Diskuze

Kdybych byl ženou, vybral bych si císařský řez, říká lékař z pražského Podolí

„Kdybych byl ženou, měl stávající zkušenosti a čekal dítě, položil bych si otázku, zda je vaginálně vedený porod skutečně tím nejvhodnějším způsobem, jak svého potomka přivedu na svět. Nikoli kvůli bolesti, ale protože vím, jaké komplikace se při něm mohou vyskytnout a jaké následky může pro matku mít,“ říká v rozhovoru pro LN zástupce ředitele Ústavu pro péči o matku a dítě v pražském Podolí Ladislav Krofta (49).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

M. Jaroš

30. 4. 2017 23:27

To já kdybych byl ženou, vyhl bych se pražskému Podolí velkým obloukem. Císařský řez, který docent Krofta upřednostňuje, způsobil švagrové právě v tomto ústavu velké komplikace. Začněme u anestezie - anesteziolog ji prováděl natřikrát, přesto ji zvoral a švagrová operaci cítila (o možných důsledcích chybné anestezie snad ani mluvit nebudu!). Navíc ji vyloženě rozpárali - 30 cm jizva vážně není u císařského řezu vzhledem k elasticitě kůže nutná. Na zánět se jí poté ani neobtěžovali dát antibiotika a při průjmu černé uhlí? Nezlobte se, tohle není nemocnice, ale řeznictví! Bohužel na tento ústav slyšela velkou chválu a rozhodla se "lékařům" důvěřovat, ano, odešla s jizvou přes celé břicho a s otřesnými zážitky. Netvrdím, že všichni lékaři jsou takto nezodpovědní a souhlasím s námitkami, že můj komentář pod tímto článkem není zcela relevantní, nicméně doporučoval bych zabývat se věcmi důležitějšími než jsou dohady o tom, jestli někdo souhlasí nebo nesouhlasí s císařským řezem.

0 0
možnosti
IP

I. Procházková

2. 5. 2017 0:27

S vaším komentářem se dá souhlasit. Já jsem se Podolí taky naštěstí vyhnula (moje děti se narodily na Štvanici a v Motole před 39-44 lety). Už před mnoha lety neměly některé matky s ÚPPMD v Podolí dobré zkušenosti (byly podobné jako u vaší švagrové). Prostě není všechno zlato, co se třpytí ...

0 0
možnosti
JP

29. 4. 2017 19:04

Je to na dlouhou odbornou diskusi. Po vaginálním porodu, pokud byla provedena episiotomie,a správně vedena , a pak také odborně plasticky ošetřena, zkušeným lékařem , který má zkušenosti s větším počtem osobně vedených porodů, pak k těmto komplikacím nedochází. A volit proto císařský řez není moudré řešení. Všechno je otázka zkušeností,intuice, nejen znalostí technických.Ale to je na opravdu na odbornou diskusi.

0 0
možnosti
IP

I. Procházková

29. 4. 2017 20:15

Souhlas! Pan docent zřejmě rád operuje a proto preferuje operativní porod i v případech, kdy k tomu není vážný důvod. S takovým názorem lékaře jsem se setkala poprvé, většina odborníků to nedoporučuje. Ženy, které musely podstoupit SC, si stěžovaly na pooperační bolesti a dlouhou rekonvalescenci. Se řvoucím miminkem to potom není žádná legrace.;-)

0 0
možnosti
JM

J. Macháčková 484

29. 4. 2017 18:59

Zajímalo by mne, kde pad doktor přišel na míru transferu u domácích porodů 70%. V Holandsku je 30 %, (3,5% záchrankou, jinak vlastním autem), v Kanadě 21% (5,4 %)záchrankou) v Británii 21%, podíl akutních transferů neuveden. Celkem nechápu, prož má potřebu do médiíí uvádět nesprávná data. http://www.sth.nhs.uk/clientfiles/File/Home%20birth%20evidence%20-%20Transfer%20rates%20from%20a%20home%20birth%20to%20hospital.pdf

0 0
možnosti
SV

S. Vor

29. 4. 2017 17:25

Kdybych byl ženou,vybral bych si být lepší prostitutkou a ne nějaký císařský řezy...:-)))

0 0
možnosti
EJ

29. 4. 2017 17:04

On pan doktor homeopatii nepropaguje, ale ví, že když bude ženská v pohodě, klidně kvůli homeoopatii, když na ní dotyčná věří, tak je vyšší pravděpodobnost, že bude méně komplikací.

0 0
možnosti
EE

E. Erat

29. 4. 2017 13:40

Jak psal sexolog Zvěřina a sexuoložka Fifková, po klasickém porodu má řada žen ve starším věku velké potíže s inkontinencí. Což se u žen, které rodily císařem děje v daleko menší míře. A také u řady z nich jejich pohlavní orgány utrpí po porodu deformací, která není pro muže sexuálně přitažlivá. Takže některé z nich volí plastickou operaci. Je tedy na rozhodnutí ženy, co si vybere. Císař má také svá rizika. Ovšem císařem již v minulosti rodily často filmové hvězdy, zpěvačky a ostatní tzv. celebrity. Asi, věděly proč.

0 0
možnosti
PM

P. Majer

29. 4. 2017 11:50

Zajimave je, ze pan doktor je tak vehementne proti domacim porodum, ale homeopaticka magie s leky, ktere v roztoku nejsou ale voda si je pamatuje mu nevadi. Mozna to bude tim, ze porodnicvi opravdu rozumi.... Pak by mozna neskodilo trosku pokory vuci oboru, kteremu az tak moc nerozumi, tedy farmakologii.

0 0
možnosti
KJ

K. Jež 888

29. 4. 2017 13:12

Homeopatika jsou účinná ! Jsou účinná u lidí, kteří na ně věří. Stejně jako WOO DOO. Rodit doma je iracionální, přesně jak doktor říká. Jen trouba neúměrně zvyšuje riziko zcela bezdůvodně.

0 0
možnosti
VK

29. 4. 2017 11:32

Zajímavé vždycky jsem četl že vaginální prod má menší riziko...

0 0
možnosti
KZ

29. 4. 2017 13:21

ja taky :-) vyjma indikovanych pripadu k SC.....

0 0
možnosti
FG

F. Grimes

29. 4. 2017 11:23

Jedno z málo témat kde jsou Češi hipisáci. Cisarak je prý neprirozeny. To že dřív dle přírody třetina žen při porodu umirala, což se dnes prakticky vymitilo, jim už tak moc nevadí.

0 0
možnosti
JM

J. Macháčková 484

29. 4. 2017 19:32

Od přírody umírá 5% žen. Třetina žen umírala lékařům v 19. století, protože chodili k rodičkám s rukama neumytýma z pitevny. Toho, který je na to upozornil, nechali zavřít do blázince a umlátit .. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ign%C3%A1c_Filip_Semmelweis

0 0
možnosti
LO

L. Olšáková

29. 4. 2017 11:10

Volbu pana doktora respektuji, klidně ať si rodí císařem, je to jeho věc. Ovšem já jako matka, která dvakrát rodila vaginálně, bych volila vaginální porod, ovšem bez přítomnosti porodníka preferujícího císaře.

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás