Jejich písně jsou klidné, s bohatou instrumentací (počet členů kapely jednu dobu dosahoval osmnácti), na té jemné kráse je zároveň cosi znepokojivého, někdy potměšilý, jindy docela temný osten. Wagnerův zpěv je velmi suchý, často na hranici mluvy, na první poslech zní nezúčastněně, když mu ale posluchač uvykne, odhalí v něm docela věrohodnou emoci. Příkladem může být písnička Caterpillar z alba Is a Woman (2002). Posmutnělá skladba, do níž Wagner melancholicky mumlá slova, jež by mohla evokovat konec vztahu nebo konec světa. Se stejným zadržovaným patosem, s nímž Wagner popisuje střídmě formulovanou, ale velmi osobní vizi, utrousí i verš „vydělal jsem se na úbočí hory“. Do písně ale patří stejně pevně jako nostalgie po ztraceném okamžiku a podivné obrazy zkázy. Doprovod postupně nabývá na intenzitě, aby se ve chvíli, kdy Wagner dozpívá, vzepjal do teskné a dramatické cody a nechal posluchače zasaženého a přitom v nevědomosti, čím vlastně.
***
Wanda Jackson:
The Party Ain’t Over (Nonesuch)
Třiasedmdesátiletá zpěvačka,
matka rockabilly a někdejší
přítelkyně Elvise Presleyho,
natočila desku s Jackem Whitem
z The White Stripes, který byl
v době jejího největšího řádění
ještě na houbách. Pozoruhodné
spojení.
Banda:
Jedna (Indies Scope)
Slovenské lidové melodie
v lehounce modernizovaných
a vlivem world music dotčených
aranžích.
Destroyer:
Kaputt (Merge)
Umělec s drsným pseudonymem
vydal drsně pojmenovanou desku
jemné hudby.