Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

ČSSD a ODS se obviňují kvůli kampani

Česko

PRAHA Náklady na kampaň do evropských voleb, které ČSSD vykazuje, jsou nereálně nízké. Včera to prohlásil první místopředseda ODS David Vodrážka a vyzval sociální demokraty, aby zveřejnili skutečná čísla.

ČSSD na to rovněž reagovala obviněním. „David Vodrážka buď lže, nebo je zcela nekompetentní a o vedení volební kampaně nemá nejmenší představu,“ stojí v prohlášení, které zveřejnil volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík.

Jak ODS ke svému závěru dospěla? Další volební manažer ČSSD Karel Březina v minulosti uváděl, že kampaň strany bude stát mírně přes 40 milionů korun. Podle monitoringu, který si nechala zpracovat ODS, by ale měly volební náklady ČSSD přesáhnout 80 milionů korun.

Vodrážka: Rozdíl je velmi masivní Podle analýzy, kterou pro ODS zpracovala společnost TNS Media Inteligence, jež se zabývá monitoringem reklamních výdajů, stála kampaň sociálních demokratů jen v tištěných médiích 55,5 milionu korun. Náklady na billboardy a venkovní reklamu ČSSD by podle stejné společnosti měly dosáhnout 25,5 milionu korun.

Vodrážka prohlásil, že ODS si nechala zpracovat analýzu, protože oznámené náklady občanských i sociálních demokratů na kampaň byly zhruba stejné a pohybovaly se kolem 40 milionů korun. „Ovšem ten rozdíl v té kampani... se nám jeví tak masivní a velmi rozdílný, že se nám zdá, že ta čísla, která ČSSD uvádí, opravdu nehrají,“ řekl. Vyzval také ČSSD, aby uvedla informace o svých předvolebních nákladech na pravou míru.

Podle Tvrdíka však analýza, kterou si ODS nechala zpracovat, vychází ze standardních sazeb za tiskovou inzerci a nepočítá s různými množstevními slevami a dalšími bonusy. „Monitoring TNS Media je v této souvislosti nepoužitelný,“ dodal Tvrdík.

Autor: