Sobota 18. května 2024, svátek má Nataša
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

ČT od léta prodlouží Události

Česko

Česká televize od července zruší Události v regionech, příspěvky přesune do hlavních zpráv. Ty budou mít 35 minut. PRAHA Od července už veřejnoprávní televize nebude vysílat Události v regionech, relaci zaměřenou na lokální dění. Ta denně následuje po celostátních Událostech, které začínají přesně v sedm večer. Události v regionech chodí vždy od 19.25 a trvají kolem deseti minut.

Za dva měsíce je ČT zruší a nejzajímavější příspěvky z nich přesune do Událostí. Regionální zprávy tak mají tvořit asi třetinu hlavní relace. Ta se zároveň prodlouží na 35 minut. LN to sdělily zdroje obeznámené s chystanými změnami. Ředitel zpravodajství ČT Milan Fridrich to nepopřel. „Ano, na tomto plánu pracujeme, ale podrobnosti teprve zveřejníme,“ řekl.

Události v regionech nyní běží ve třech edicích zároveň. Jednu vidí lidé v Čechách, jinou na jižní Moravě, další v Moravskoslezském kraji. Od července mají lidé v celé republice vidět od sedmi do půl a pět jen jednu relaci, Události. Dělené vysílání ČT zachová u regionálních Večerníků, které jdou od 18 hodin. I ty se ale prodlouží - ze čtvrt hodiny na 25 minut. Začínat mají už v 17.45. Pak půjde počasí.

Po přesunu hlavních zpráv ČT na sedmou začátkem loňského roku bývaly Události v regionech občas nejsledovanější veřejnoprávní relací. Vyplňovaly totiž mezeru, kdy na komerční Nově už skončí seriál Ulice, ale ještě nezačnou Televizní noviny. Diváci proto přepínají. Podle informací LN ale nejsou chystané změny bezprostřední reakcí na situaci na komerčních obrazovkách, třeba na ústup Primy z půl osmé zpátky na 18.55, který nastane už v pondělí. Události v regionech, jež vznikaly ještě za ředitele Šámala, chtěl jeho nástupce Fridrich sloučit s hlavními zprávami už na sklonku minulého roku. ČT tak chce zpestřit hlavní zprávy o příspěvky, které navíc vzhledem k velikosti republiky nemá cenu vydělovat do speciální relace.

Tříletá ČT24 pod tlakem trhu Ředitel Fridrich přesto přiznal narůstající vliv komerční sféry, která teď do elektronických médií masivně investuje. „Zakládají se neustále nové mediální firmy a projekty a pro zkušené lidi, ať jich je dva až pět, se vždy najdou docela velké peníze,“ řekl Radě České televize, jíž referoval o zpravodajské ČT24.

Tato vůbec první digitální stanice v Česku odstartovala 2. května 2005. Tehdy jí šéfoval Zdeněk Šámal, který dnes vede internetovou redakci Novy. Další lidi přetáhla vznikající zpravodajská stanice Z1.

Přesto se ČT24 většímu odlivu lidí ubránila. „Odešli dohromady tři lidé, čtyři, když počítám svého předchůdce. Za poslední rok přišlo deset lidí. Sedm jich bylo na internet,“ naznačil Fridrich další vývoj. Zatím tomu však brání stísněné prostory staré provizorní budovy na Kavčích horách. Plánovaná přístavba nového studiového domu je podle Fridricha klíčová pro lepší využití prostředků i sil: „Umožní nám propojit internet s televizí.“

Po třech letech vysílání může „Čtyřiadvacítku“ přijímat polovina populace, od začátku roku ji denně aspoň tři minuty vídá průměrně 463 tisíc lidí. Ti podle průzkumů nejvíc oceňují a chtějí zprostředkování autentického zážitku. Loni tak ČT24 odvysílala přes 273 hodin mimořádných událostí. Letos chce z Interview ČT24 udělat vlajkovou loď odpoledne, večer zavést ucelený blok věnovaný ekonomice, brzy také další posty pro zahraniční zpravodaje: „Příští rok Londýn, v následujícím roce pak Blízký východ, nejspíše Jeruzalém a Damašek, nebo možná Tel Aviv a Bagdád,“ uvedl radní Jan Brandejs. Šéf ČT Jiří Janeček shrnuje poslední vývoj jako přechod „z cesty kvantitativní na cestu kvalitativní“.

***

Zpravodajská stanice ČT 24 vysílá přesně tři roky Jak se vyvíjela úplně první digitální televize v České republice?

2. 5. 2005 Kanál startuje v pozemských digitálních sítích, na kabelu, satelitu a na internetu.

2. 5. 2007 V měsíci druhého výročí má ČT 24 tržní podíl 0,56 %.

1. 1. 2008 Od 6 do 24 hodin denně vysílá živé informace. Uvádí nové studio.

8. 2. 2008 Přestává odebírat od ČTK obsah webu na klíč a u příležitosti prezidentské volby spouští inovovaný zpravodajský portál ct24.cz. Dnes jej denně navštíví 23 tisíc lidí, měsíčně 325 tisíc.

2. 5. 2008 ČT 24 jsou tři roky, od začátku roku 2008 má tržní podíl 1,16 %. Letos plánuje denně 15 hodin premiér a 9 hodin repríz. Spouští podpůrnou kampaň ve vlacích Pendolino.

5. 9. 2005 Přechod z dosud osmnáctihodinového na nonstop vysílání.

2. 5. 2006 V měsíci prvního výročí má ČT 24 tržní podíl 0,19 %.

1. 9. 2007 Spolu s ostatními třemi programy ČT mění logo i celkový grafický obal.

22. 2. 2008 Startuje studio v Burzovním paláci, odkud se referuje o dění na kapitálových trzích.

Autor: