Například pendolina podle statistik přijíždějí podle plánu v 93 procentech případů, spěšné a osobní vlaky dodržují jízdní řád v 92 procentech. Expresy, tedy vnitrostátní rychlíky či IC, jsou dochvilné v 84 procentech případů. Nejnižší úspěšnost tak vykazují mezistátní rychlíky a EC, a to 75 procent vlaků jedoucích načas.
Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského zhruba čtvrtinu všech zpoždění způsobují závady na infrastruktuře, lomy kolejnic, závady signalizace či poruchy troleje. „Téměř ve 20 procentech vznikají zpoždění kvůli tomu, že čekáme na zpožděné přípoje,“ uvedl Šťáhlavský.
V některých měsících přitom letos podle ČT mezistátní rychlíky spadly na ještě nižší čísla. Například v červenci byla dochvilnost u těchto spojů 62 procent, v lednu to bylo 66 procent a v červnu přijelo včas 68 procent dálkových vlaků.
Celkovou statistiku podle ČT ovlivňuje především 6000 osobních spojů denně, naopak rychlíky nebo soupravy EC jsou na tom hůře. „Osobní vlaky jsou vesměs přesnější protože ta délka trasy je kratší, rychlost není tak vysoká, takže v případě nějakého rychlostního omezení kvůli pomalé jízdě tam samozřejmě nevzniká takové zpoždění,“ uvedl mluvčí drah Šťáhlavský.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy