Nenápadná světlá "krabice" - takzvaný cyklosčítač - visí například na jednom ze sloupů na Podolském nábřeží jen kousek za vyšehradským tunelem.
V roce 2012 tudy ročně projelo kolem 345 tisíc cyklistů, tedy průměrně tisíc cyklistů za den. V nejvytíženější dny to ale byl i více než dvojnásobek. Zájem o cyklostezku, která vede vyšehradským tunelem a spojuje centrum Prahy se čtvrtěmi na jihu města, však podle cyklosčítačů klesl loni o více než 30 procent.
"Není to ale tím, že by Pražané přestali jezdit na kole," ubezpečil Ladislav Pivec pověřený řízením Technické správy komunikací, která má na starosti i údržbu cyklostezek. Nezvykle vysoký pokles ve statistice má podle něj vysvětlení.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Zloději v tomto místě ukradli cyklosčítač. Takže nám chyběla data za určité období a to se projevilo tím poklesem," vysvětlil strmou odchylku Pivec. Stejné vysvětlení podle něj platí i pro údaje o průjezdu cyklosteckou, která vede Šáreckým údolím. Avšak na rozdíl od Podolského nábřeží se tam už sčítač nevrátí, protože uhlídat ho v této oblasti před zloději je téměř bez šance.
Po pražských cyklostezkách je rozmístěno přes 20 zařízení na sčítání cyklistů, které poskytují on-line data celoročně po 24 hodin denně. Cyklodoprava v Praze podle nich loni meziročně lehce klesla, asi o 140 tisíc cyklistů, za což podle Pivce - vedle ukradených sčítačů - může i dlouhá zima.
"Výsledky ale ovlivnily i červnové povodně, kdy byla většina páteřních stezek podél Vltavy zaplavena. A kvůli bezpečnosti a kontrole cyklostezek se tudy nejezdilo ještě několik dní po opadnutí velké vody," dodal šéf Technické správy komunikací.