Výrobci aut, pro které je nařízení závazné, musí podle čerstvých požadavků upravit nově vyrobené vozy. Nařízení neplatí zpětně. Auta s „tvrdými“ nárazníky, která již sjela z továrních linek, už se nijak upravovat nebudou.
Evropská unie dlouhodobě brojí především proti vozům třídy SUV. Vůči těmto křížencům „kombíků“ a džípů má tři výhrady. „Řidiči vozidel SUV často spoléhají na vysokou úroveň bezpečnosti svých vozidel. Jedou riskantněji, často překračují nejvyšší dovolenou rychlost s vědomím, že „se jim v takto konstruovaném vozidle nemůže nic stát,“ píše se ve zprávě Evropské rady dopravní bezpečnosti.
Unijním expertům dále vadí výška zmiňovaných vozů. „Kvůli výšce karoserie vozidla SUV dojde v případě střetu s chodcem k nárazu nikoliv do nohou, ale do oblasti břicha nebo pánve chodce. To je umocněno i rámem, často montovaným na přední části vozidla,“ pokračuje zpráva. Vozy SUV tak dokážou chodce zranit daleko více než běžné osobní vozy.
V posledních letech se také začínají stále více zkoumat dětské havárie. Například Fakulta dopravní ČVUT udělala vůbec první crash testy srážky auta s chodcem s dětskou figurínou. Výsledkem by měla být opět bezpečnější konstrukce aut.