Americký obchodní řetězec Nordstrom včera zareagoval na ekonomickou krizi velice moderní cestou. Společnost oznámila, že na jejích internetových stránkách provozovaných v USA budou moci nakupovat zákazníci ze třiceti zemí, mezi nimiž je i Česká republika. Češi si tak mohou ze svého obýváku přímo nakoupit zboží, pro nějž by jinak museli cestovat až do USA. A firma jim ho zašle domů poštou.
Přestože internetový maloobchod prošel v uplynulých letech prudkým rozvojem, překvapivě málo velkých firem ho dokáže plně využívat. Mnohé evropské řetězce nejsou schopné dodávat zboží ani do všech zemí Evropské unie, natož pak jinam. Nejdále jsou v tomto ohledu asi britské společnosti, ale i ty mají stále velké rezervy. Snad jen britský textilní magnát Phillip Green dokázal rychle zareagovat na zahraniční poptávku a jeho Topshop zasílá zboží do vybraných zemí Evropské unie, do Austrálie, na Nový Zéland a do USA.
S rozšířením zákaznické obslužnosti jsou samozřejmě spojeny vysoké náklady, ale ty jsou zákazníci evidentně ochotni převzít.
A kdy jindy by měli obchodníci utíkat konkurenci než v době krize? Nordstrom to umí.