Poláci za to nemohou, noapak. Neustále si republika přála, aby turisté nejezdili jen do Prahy, že je potřeba, aby také jezdili do regionů a když se tak děje, je kolaps. Hlavním problémem je, že z velmi blízkého polského příhraničí nejezdí prakticky žádná veřejná pravidelná doprava do našeho příhraničí, kam patří i onen Adršpach. Proč je zrušena železeniční doprava přes přechod Královec/Lubawka, proč od Meziměstí nepokračuje osobní vlak dál do blízkého Polska a proč se v Broumově stále bojkotuje snaha o znovuobnovení tratě směrem do Kladska? Ano, komplikací je i polská strana, ale ani na české straně není vidět snahu o komplexní řešení. Výzvy policie, aby turisté raději přijeli vlakem do Adršpachu jsou výsměchem, když vlak z Polska nejede. Také proto jezdí Poláci auty, co jiného také mají dělat. V Trutnově ani před nádražím není větší záchytné zdarma parkoviště, na prospektech kde případně v Česku nechat auto a přestoupit na vlak v polštině také není. Selhání není jen na straně obci Adr