Tržby čtyř největších drogistických řetězců v tuzemsku loni vzrostly meziročně o 600 milionů korun na rekordních 14,3 miliardy korun.
Tempo růstu jejich tržeb bylo ale nižší, jelikož v roce 2008 se zvýšily o 1,8 miliardy korun. Vyplývá to z žebříčku 50 největších obchodníků, který sestavila společnost Incoma GfK a časopis Moderní obchod.
Nejvyšší tržby (4,9 miliardy korun) loni vykázala síť 180 prodejen dm drogerie markt. Druhá pozice patřila s odhadovanými tržbami 4,5 miliardy korun společnosti p.k. Solvent, která má 180 drogerií Family.
Třetí místo obsadil drogistický řetězec Rossmann (2,6 miliardy korun, 109 prodejen) a čtvrtý post připadl 170 drogeriím Schlecker (2,3 miliardy korun).
Drogistické řetězce sice v posledních letech vykazují rostoucí tržby, některým z nich ale loni klesl zisk.
Například společnost Schlecker loni snížila čistý zisk meziročně o 87 procent z 46,3 milionu korun v roce 2008 na šest milionů korun.
Zisk dm drogerií v hospodářském roce 2009 do loňského září klesl ze 116,7 milionu korun v roce předchozím na 72,8 milionu korun.
Obliba specializovaných drogerií v posledních letech u českých zákazníků roste. Zatímco v roce 1998 je při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 26 procent, předloni to bylo již 39 procent zákazníků.