...prostě další sméčko her Bendla a jeho kámošů.
To jsem ráda, že jsou mezi námi takoví extrémně bystří lidé, kteří okamžitě odhalí záludný spár amerického imperialismu! Jménem všech poctivých pracujících vám soudruhu Denemarku vřele děkuji!
a)jestli firma tu zakázku opravdu dostala anebo ji měla jen na dosah ruky
b) jestli je vážění kamionů užitečné nebo zbytečné
Když už se o něčem píše, tak by to mělo být srozumitelné a ne zmatečné.
Máte pravdu, doprovodné informace jsou mezi řádky. Píší, že Bendl bojoval proti přetíženým kamionům. Auta mají nějakou povolenou nosnost a pokud jí přesáhnou, tak tím poruší dopravní předpisy, protože nepoužívají dopravní prostředek k jeho účelu a ohrožují tak ostatní účastníky provozu. Známý problém je ničení silnic kamiony, zvláště po zimě se musí silnice opravovat. Tzn. přetížené kamiony jsou špatné a je tedy nutné je potírat. Aby ovšem policie věděla, které má potrestat, musí je nejdříve zvážit. A k tomu potřebuje váhu :)
Z textu mi vyplývá, že veřejná zakázka se chystala a pak zase odvolala. Nýní tedy nic. Daná společnost ani není jedinným favoritem, ale jedním ze dvou, viz poslední věta.
to že byla jedna firma připravenější než druhá je klasický trh...není v tom nic do nebe vololajícího.... jen z úst zapšklých se objeví tu tam výkřik závisti...ovšem u neschopných je to běžné...
Langu, vy jste ale hlava pomazaná:))
Vážený čtenář by měl rozlišovat mezi úplatkem a sponzorským darem. Zatímco sponzorský dar je poděkováním za kvalitně odvedenou práci a lze jej odečíst ze základu daně z příjmu (viz. §15 zákona č. 586/1992 Sb., kdyby to byl úplatek těžko by byl právem aprobován!), tak úplatek je poskytován zpravidla předem a slouží k získání neoprávněného majetkovému prospěchu.
V tomto případě nelze o úplatku mluvit, protože pokud jste si přečetli článek, tak jste zjistili, že společnost poskytující dar zatím žádnou zakázku nezískala a možná ani nezíská, protože není jediná, která ty váhy dělá a možná aní žádá státní zakázka nebude.
Taky by si měli kritici uvědomit, že přetížené kamiony nadmíru zatěžují povrch vozovky a tak ji ničí. Opravy silnic tak ročně přijdou stát na desítky možná stovky milionů korun.
A na závěr, je úplně směšné kritizovat stranu za to, že přijala sponzorský dar 2 mil. korun, když za uspíšení nákupu obrněných transportérů ze strany ČSSD a zejm. jejího předsedy se jednalo o desítky (resp. sto) miliard korun. Úplatky pak jsou samozřejmě odpovídající.
Vážený čtenář si to uvědomuje. Nicméně jinými slovy - sponzorský dar je v tomto případě vlastně legalizovaný úplatek. Btw není pravda, že úplatek musí být poskytován předem. Máme mnoho případů, kdy bylo politické všimné poskytnuto až později. Viz příklad křišťálový Standa a jeho akcie.
musí vědět, že sponzorské dary stranám u koryta nejsou nic jiného než úplatky. Je docela frustrující, že o výhodnosti zakázek pro tuto zemi rozhoduje výše všimného do stranických a soukromých pokladniček více, než cokoli jiného.
uplatek kvuli cemu? ta firma ma monopol na trhu. pokud jsem majitel firmy, a schvali nejaky zakon ktery mi pomuze v podnikani, treba nizsi dane atd. proc bych nemohl strane ktera to prosadila venovat nejake financni prostredky? radsi je venuju jim, nez na danich kdejakymu lenochovi, co si jde v jeste opilem stavu pro davky.
právo a morálka není totéž....(II.semstr) jaké Kindlškola, takové Kindlprávo - Kindlústava....takové Kindlnáhubky....Kindlzákony...Kindlmorálka.....
dopad teto veci...pokud je ta firma jako jedna z mala vybavena technologii, tak kde je problem?
To je příběh o tom, jak spojit příjemné s užitečným - budou se vážit (a pokutovat) kamiony, což každý bude chválit, a kamarád, jako jediný v předstihu připraven, bude mít z vážení velký kšeft. Vážení bude zajištěno, a proč by měly téct peníze cizím, a ne kamarádovi. Kamarád se samozřejmě za uzákoněný a přihraný byznys (nikdo jiný nevěděl, co bude, kdy a za kolik) odvděčí. Funguje to ve velké politice, funguje to i níž.
tam se kralo, krade a bude krást , dokud tato partaj zlodějů bude mít i jednoho člena na Hradě ....