Pondělí 20. května 2024, svátek má Zbyšek
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Džíny v hlubokém lese

Česko

„Jsme živočichové,“ říká nová venkovní a tisková kampaň značky džínů Wrangler, která začala koncem července ve Francii a v následujících měsících by měla oběhnout většinu evropských velkoměst. Jde o mezinárodní kampaň po bezmála roční pauze.

PAŘÍŽ/PRAHA Jezdíte někdy v noci autem? Hlídáte si odlesky očí zvířat v reflektorech, znáte ten trochu přízračný jev nasvícené zvířecí siluety? Nová kampaň džínů Wrangler využívá právě snímků, které jako by zachycovaly divokou zvěř v jejím přirozeném prostředí a v situaci, v jaké ji může běžný člověk zaznamenat. Do role zvířat však obsadila opět lidi.

Zpátky do přírody Kampaň pařížské agentury FFL Paris zahrnuje jak billboardy, tak televizní spoty, na nichž vidíme polonahé modelky a modely, jak se v noci napájejí z jezera nebo plaše skrývají v poli (celkem v kampani účinkuje třináct lidí). Reklama má odrážet novou marketingovou strategii společnosti - podle prohlášení výrobce dřínů, amerického koncernu VF Corporation, chce dnešní společnosti, zvyklé na neustálý technologické rozvoj a žijící moderním městským životem, připomenout její původní instinkty: „Člověk je živočich, ale už dlouho to neví,“ říká sdělení kampaně.

Jednotlivé snímky vznikly uprostřed rozsáhlých lesů států New Jersey v USA, v drsných přírodních i klimatických podmínkách, což podle informací, jež VF Corporation uvolnila pro média, pomohlo všem fotografovaným vžít se do svých rolí a skutečně oživit pradávné instinkty potřebné k přežití. Kromě vizuálů pro venkovní reklamu pořídila firma také minutový reklamní spot ve stylu dokumentů z dílny National Geographic a umístila ho na internet.

Nelze přitom zastřít, že výraznou a kontroverzní kampaň potřebuje pro své úspěšné přežití (a udržení tržní pozice) i firma sama. Prodej džínů a oděvní průmysl vůbec totiž zažívá v současnosti spíš recesi. Podle průzkumu americké firmy NPD Group se na ní podepisuje především situace na americkém módním trhu, kde například prodej dámských oděvů v prvním čtvrtletí tohoto roku výrazně klesl.

Pokles tržeb o 6,4 procenta zaznamenal v prvním čtvrtletí také samotný koncern VF Corporation, který jinak patří mezi největší konfekční producenty na světě - kromě Wrangleru vyrábí také značky Lee či North Face (značku HIS odprodal v loňském roce skupině zásilkových obchodů Otto Group).

Možná ano, možná ne Kampaň „Jsme živočichové“ zahrnuje celkem šest klíčových motivů, z nichž by ve většině evropských zemí měly být použity alespoň čtyři. Zatím není jisté, zda se tato reklama objeví také u nás, protože firma dosud své české zastoupení neinformovala. Fakt, že zde delší dobu žádnou reklamní aktivitu nevyvíjela, však nasvědčuje tomu, že nechce svůj marketing lokálně tříštit a zahrne Česko do svého globálního plánu. „Rok jsme měli embargo na jakoukoli reklamu a nesměli dávat inzerci s tím, že se připravuje něco nového a bombastického. Bude to pravděpodobně právě tento projekt, ale o jeho nasazení v Česku nás zatím nikdo neinformoval,“ uvedla pro LN Markéta Strnadová ze společnosti VF Czech, která u nás značku Wrangler zastupuje.

Přípravu nové mezinárodní kampaně ohlásil také hlavní konkurent VF Corporation, firma Levi Strauss. „Naše džíny jsou známé díky našim reklamám. Proto se chystáme na podzim zahájit velkolepou reklamní kampaň,“ oznámil letos v létě Armin Broger, nový prezident společnosti Levi Strauss pro Evropu, Střední východ a Afriku (u nás jej citovaly Hospodářské noviny). Broger byl jmenován do čela Levi Strauss loni s úkolem znovu oživit prodej kdysi slavné značky.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!