To, že by se mohli připojistit na nadstandardní služby, připouští 25 procent lidí. Velmi ale záleží na tom, co by tím nadstandardem mělo být.
V průzkumu se potvrdilo, že lidé nejsou ochotni si ve zdravotnictví víc připlácet takzvaně na dřevo. K tomu by bylo svolných nanejvýš 15 procent lidí. Platit formou připojištění, to je ovšem něco jiného.
Určitě by byla ochotna pořídit si připojištění na nadstandard necelá čtyři procenta dotázaných, spíše ochotno by bylo přes 21 procent.
Teď se jedná jen o to, jestli politici vytvoří prostor pro služby, na které se lidé budou chtít připojistit.
Zatím komerční připojištění nevzniklo, protože po něm není poptávka. Téměř vše hradí zdravotní pojišťovny, některé nadstandardní služby jsou za úplatek. "V ničem jiném vymezení standardu není, než že nemůže zahrnovat úplně vše," říká otevřeně Marek Šnajdr z ODS.
Naproti tomu podle Jaroslava Krákory (ČSSD), předsedy sněmovního zdravotního výboru, má být nadstandard jen v oblasti doplňkových služeb, jako je lepší pokoj v nemocnici.
Další podrobnosti čtěte ve středečním vydání deníku