Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Facebook láká lovce talentů z LinkedIn

Česko

Nejpopulárnější sociální síť světa Facebook se chce začít věnovat i pracovním tématům a nalákat na své stránky headhuntery. Novou aplikací s názvem Head Hunting hodlá už poněkolikáté vstoupit na pole, kde dosud panuje síť LinkedIn.

Zatím totiž platí jasné rozdělení: Facebook je sociální síť zaměřená na soukromý život, kde „přátelé“ sdílejí osobní fotografie, komentáře a myšlenky, a LinkedIn je jeho profesionální obdobou, kde se sdružují kolegové a pracovníci, kteří probírají byznys, aktualizují své životopisy a udržují pracovní kontakty.

Facebook už několik měsíců podniká kroky k tomu, aby se pracovní témata a hlavně výnosná inzerce pracovních nabídek začaly objevovat i na jeho stránkách. Zatím se mu to však příliš nedaří. Personalisté i lovci talentů ho využívají jen minimálně. „Facebook se zaměřuje spíš na neformální vazby a na sdílení informací a fotek mezi kamarády. Z toho důvodu jej lze využít v procesu vyhledávání manažerů jen okrajově, především při hledání možných referencí na individuálního kandidáta či kandidátku,“ říká headhunter Jan Brázda. Souhlasí s ním i Tereza Šulcová z firmy Recruit CZ: „Facebook chápu jako příliš osobní. Když hledám kandidáta, tak o něm raději nechci vědět, že má rád škrábání chodidel.“

Nová aplikace s názvem Head Hunting, kterou Facebook připravuje, by ale měla tento stav změnit. Podle plánu by zde firmy měly inzerovat pracovní pozice a informace by se následně šířily k vhodnému kandidátovi prostřednictvím uživatelů, kteří aplikaci používají. „Chceme, aby se pracovní nabídky co nejjednodušeji objevovaly uživatelům na jejich profilech,“ říká autor aplikace Lee Mallabone. Projekt je však stále v začátcích a schází mu i dostatek životně důležitých uživatelů – zatím jich zde funguje jen 63.

Facebook se snaží přebrat LinkedInu personalisty už poněkolikáté, dosud ale bezúspěšně. Dlouhou dobu například připravoval systém, kdy si měli kamarádi mezi sebou doporučovat práci a kandidáty. Koncept se nakonec neujal.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!