Neděle 19. května 2024, svátek má Ivo
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ferrari řeší své prodeje v USA

Česko

SEVERNÍ AMERIKA

ENGLEWOOD Novým výkonným ředitelem Ferrari pro Severní Ameriku se stal Marco Mattiacci. Jeho úkolem bude postavit na nohy klesající prodeje ve Spojených státech. Jeho předchůdce Maurizio Parlato, veterán značky Ferrari, byl z postu šéfa pro Severní Ameriku po sedmi letech odstaven.

Ferrari tak odnynějška přestalo dodávat vozy do dealerských zásob a soustřeďuje se jenom na stavbu vozů pro zákazníky s podepsanými kontrakty. S touto informací přišli sami dealeři.

Ferrari navíc podle nich musí řešit problém, že nový model California kupé, jehož prodej v Severní Americe byl plánován na začátek roku 2009, dorazil na kontinent až během léta a nestihl tak hlavní prodejní sezonu. Také oceňovaný model 458 Italia, který se představil na frankfurtské autoshow loni v září, přichází do Ameriky teprve nyní. Přitom právě model 458 má nahradit model 430, který je podle dealerů zatím nejprodávanější.

Globální obrat Ferrari spadl během loňského roku o více než sedm procent na 1,78 miliardy eura, v návaznosti na to Ferrari propustilo 182 zaměstnanců, nyní tedy zaměstnává 2835 lidí.

Mattiacci v minulém týdnu během rozhovoru pro místní noviny uvedl, že věří v dědictví této značky i v její produkty. Podle svých slov je přesvědčen o tom, že dva nové modely dostanou severoamerické Ferrari ze záporných čísel. Na otázku, jaký si pro ně představuje marketing, Mattiaci odpověděl: „Exkluzivní, exkluzivní, exkluzivní.“

Mattiacci dříve pracoval jako výkonný ředitel Ferrari pro tichomořskou část Asie.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!