Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Hlad po hamburgerech klesá

Česko

Fastfoodový řetězec Burger King kvůli recesi hlásí nižší zisky

CHICAGO Zisk řetězce restaurací s rychlým občerstvením Burger King v prvním fiskálním čtvrtletí klesl o šest procent na 46,6 milionu USD (834,1 milionu Kč). Firma se potýká s odlivem zákazníků kvůli ekonomické recesi, která přiměla lidi šetřit a méně chodit do restaurací, a silné konkurenci.

Tržby společnosti se za tři měsíce snížily o pět procent na 636,9 milionu USD. Výsledky zhoršil i nepříznivý vývoj směnných kurzů. Tržby v restauracích otevřených nejméně rok, což je hlavní měřítko výkonu restauračních společností, klesly o 2,9 procenta.

Burger King je druhý největší hamburgerový řetězec na světě za společností McDonald's. Po celém světě má kolem 12 tisíc restaurací.

Řetězce rychlého občerstvení si většinou i za současného ekonomického poklesu vedou lépe než konkurenční běžné restaurace díky nabídce levných jídel. Nedávný výzkum však ukázal, že i návštěvnost těchto restaurací klesá. Za tři měsíce do konce srpna se počet návštěvníků v restauracích rychlého občerstvení snížil o tři procenta.

V České republice otevřela první Burger King v obchodním centru Zličín polská firma AmRest loni v listopadu. Licenci na značku Burger King v ČR mají tři firmy, vedle AmRestu společnost BK Team, kterou kvůli provozování sítě restaurací Burger King založila firma Jídelní a lůžkové vozy, a italská firma Autogrill. Česká republika se stala 74. zemí, kde je možné ochutnat hlavní artikl Burger Kingu - sendvič Whopper.

Zisk konkurenčního řetězce McDonald's za tři měsíce do konce září stoupl o šest procent na 1,26 miliardy USD díky novým, dražším produktům a kontrole nákladů. Celkové příjmy se snížily o 3,5 procenta na 6,05 miliardy USD.

Autor:

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...