V ranní špičce teď za nouzového stavu jezdí soupravy metra jednou za osm minut. Přitom za normálního stavu jsou to dvě až tři minuty. Městská doprava totiž v metropoli funguje podle prázdninových jízdních řádů, navíc na „céčku“ probíhaly technické zkoušky.
Co říká na plné metro hlavní pražská hygienička Zdeňka Jágrová? „Tohle je skutečně velký problém. Taková situace v MHD nemůže nastat. Rozhodně by měli alespoň zkrátit intervaly. Tímto způsobem se růst nakažených zvýší,“ řekla serveru Lidovky.cz Jágrová.
Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) magistrát a dopravní podnik každý den vyhodnocují čísla a intervaly v případě potřeby ihned změní. „Hlavní město vyhodnotí informace ze sčítačů cestujících umístěných v metru a podle zjištěných údajů případně zkrátí intervaly mezi soupravami,“ řekl politik.
Ještě minulý týden podle Scheinherra pasažérů nepřibývalo, MHD využívalo stále o 80 procent méně cestujících. „Pokud tento týden bude počet cestujících jiný, jsme připraveni na to reagovat,“ řekl. Strojvůdců k posílení spojů je podle něj dostatek.
Dopravní podnik vysvětlil, že kvůli technicko-bezpečnostním zkouškám na opravovaném úseku navíc platil na lince C v úterý omezený režim, Z toho důvodu metro na „céčku“ jezdilo podle sobotního jízdního řádu s posílenou ranní špičkou mezi 6.00 a 10.00.
„Od středy bude metro v provozu opět podle aktuálního prázdninového jízdního řádu. Právě kvůli plánované výluce a omezenému provozu metra C DPP opakovaně apeloval na cestující, aby zejména v úterý 14. 4. 2020 omezili své cesty v dotčeném úseku jen na ty opravdu nezbytně nutné,“ napsal pro Lidovky.cz vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
Zároveň potvrdil, že podnik sleduje vývoj poptávky i počtu přepravených cestujících na denní bázi. „Pokud by se ukázalo, že po Velikonocích bude stoupat poptávka po přepravě v MHD, bude DPP na ni reagovat a adekvátně upraví jízdní řády,“ vysvětlil Šabík.
Prodloužení intervalů začalo na všech linkách metra platit 21. března. V MHD bylo také zrušeno otevírání dveří pomocí tlačítka, nástup prvními dveřmi autobusů a prodej jízdenek u řidičů. Vypnuta je ventilace a vnitřní cirkulace vzduchu a autobusy automaticky staví i v zastávkách na znamení.