Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Jak voní pečená ovečka?

Česko

PRAHA Většina médií využívaných pro reklamu atakuje ze smyslových orgánů především zrak, na druhém místě pak sluch. Tu a tam se objeví i reklama, která se pokouší zaujmout čich.

Právě tak by rád nalákal návštěvníky Prague Food Festival, gastronomická přehlídka, jejíž druhý ročník se koná od 20. do 22. června v Praze na Žofíně.

Tiskové inzeráty s motivy různých zvířat řadících se mezi kulinářské speciality – krůta, vůl a ovce – vyšly v časopisech Playboy a Víno Revue opatřené speciální vůní, která se aktivuje poté, co přes inzerát přejedete rukou. Podle agentury Mather Communications, která tuto inzerci vyrobila, prý ucítíte vůni připomínající koření vhodné k danému druhu masa.

Nejde přitom o první inzerci parodující reklamy exkluzivních produktů a využívající vůně k propagaci něčeho jiného než kosmetiky. Loni zaujala porotce několika reklamních festivalů apelativní kampaň proti telefonování za jízdy od agentury Saatchi& Saatchi. Inzeráty připravené pro ÚAMK a T-Mobile propagovaly zdánlivě parfém a ukazovaly na módně vyhlížejících fotografiích mladé atraktivní ženy a muže s telefonem u ucha. Ze stránek, na nichž byly otištěny, se však řinul zápach spálené gumy. Kampaň měla slogan: „Nechcete-li to cítit znovu, netelefonujte za volantem.“

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!