Právě letos se do prodeje dostává nová generace tohoto ultimativního kupé. Novinkou je, že z jeho názvu zmizelo slovo Skyline a zůstalo jen prosté pojmenování GT-R. To ukazuje, že agresivně navržené kupé v duchu nejlepších japonských tradic je v nabídce postaveno jako zcela samostatný model a jeho základ nespočívá v žádném ze sériových modelů.
Specifická koncepce Nissan GT-R byl navržen jako vůz, který je schopen dosahovat extrémních rychlostí nejen na suchých silnicích, ale také na horších cestách, případně i na sněhu. K tomu všemu je vybaven nejen přeplňovaným šestiválcem 3,8 litru s výkonem 480 koní, ale také dvouspojkovou převodovkou a elektronicky řízeným pohonem všech kol. Jde tedy o podobný přístup, kterým disponuje i Porsche 911 Turbo.
Nové kupé má neobvyklou koncepci pohonu, která byla zvolena kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti 50:50. Motor je totiž uložen podélně vpředu a převodovka vzadu u zadní nápravy. GT-R má ale pohon všech kol, a tak má také dvojici karbonových hřídelí, které vedou sílu nejdříve dozadu k převodovce a následně zpět dopředu k přední nápravě.
Dynamika modelu GT-R je strhující. Nejvyšší rychlost má hodnotu 307 km/h a automobil je schopen z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 3,6 sekundy. Skutečné schopnosti automobilu dokreslují i vynikající výkony na 20,8 kilometru dlouhé Severní smyčce okruhu Nürburgring. Nissan GT-R je projel během pouhých 7 minut a 38 sekund.
Nissan GT-R umožňuje na centrálně umístěném displeji svému řidiči sledovat mnoho provozních údajů. K dispozici jsou data o podélných a příčných zrychleních, časech na kola, plnících tlacích turbodmychadel, teplotách kapalin a mnoho dalšího. Lze je navíc stahovat do počítače a zde je dále analyzovat. Zajímavostí je, že design displeje navrhla společnost Polyphony Digital, která je tvůrcem hry Gran Turismo pro Playstation. Přitažlivá cena Nissan GT-R se již prodává na japonském trhu, přičemž dalším regionem, v němž se začne prodávat, budou ve druhé polovině letošního roku USA. Evropa se dočká ještě později - přibližně za rok. Automobil s ručně vyráběnými motory má cenu, která se prozatím v přepočtu pohybuje pod hranicí dvou milionů korun. Zmiňované a z hlediska jízdních schopností srovnatelné Porsche 911 Turbo stojí skoro dvakrát tolik.