Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Létání mi může pomoct při závodech

Česko

PRAHA Krásné období prožívá v těchto dnech David Vršecký. Trucker roudnické stáje Buggyra je totiž po prvních dvou dvojzávodech letošní sezony v čele Evropského poháru tahačů a na obhájce titulu a týmového kolegu Markuse Bösigera ze Švýcarska má náskok šesti bodů.

„Vedení mi přijde jako blesk z čirého nebe,“ usmívá se 32letý závodník. „V Barceloně se nám tradičně daří, v Misanu to v minulosti zase nikdy moc slavné nebylo, ale začalo se tam jezdit opačným směrem a trať je proti minulosti prodloužená. Přibyly zatáčky, okruh ztratil nálepku nudy a dokázali jsme být rychlí,“ libuje si řidič pětiapůltunového monstra.

„Nedá se ale čekat, že se mi bude pořád dařit na výbornou jako v sobotu. V neděli jsem dojel čtvrtý a byl jsem za to rád. Je nás asi pět hodně vyrovnaných jezdců. Kdokoliv může příště vyhrát. Ve špičce ale jsme a je příjemné, že jako privátní tým zatápíme továrním. Hlavně stáji MAN,“ říká Vršecký. S Markusem si moc nepopovídají Proti loňsku v Roudnici nad Labem vylepšili uložení náprav, průběžně se pracuje na tlumičích a malými změnami prošly i motory. „Máme připravený agregát, který jsme už odzkoušeli při testech, ale ještě nenazrál čas na jeho nasazení do závodu,“ poodhaluje záměry stáje.

Být v týmu s úřadujícím šampionem nemusí být jednoduché. Neškorpí se dva kohouti na jednom smetišti?

„Musím říct, že s Markusem mám jeden z nejlepších vztahů, jaký jsem během kariéry s týmovým kolegou zažil. Na druhou stranu spolu moc nemluvíme, ale to je tím, že on mluví až na pár anglických slovíček jen německy a já se zase dorozumívám takovou závodnickou angličtinou. Komunikace z těchto důvodů trochu drhne, ale není to jen o ní, ale i o vzájemném respektu. Během víkendu jsme schopni jeden od druhého opsat přednosti kolegy a vylepšit svoje nedostatky. To je šance, jak jít dopředu,“ pokyvuje hlavou.

Jak ale může vypadat situace před posledním závodem, když půjde oběma jezdcům Buggyry o titul? „Teď na něco takového vůbec nemyslím. To se dá fakt řešit až před posledním závodem a uvidí se, jestli to bude aktuální. Teď žiju současností a nevídaným způsobem si užívám závody a pocit být v čele šampionátu,“ popisuje své rozpoložení třetí muž loňského EP.

Vedle své hlavní profese řidiče závodních tahačů si Vršecký našel další adrenalinovou zálibu. Má ale mezi závody čas na létání s ultralehkým letounem?

„Právě že ne. Není moc kdy si udělat pilotní průkaz,“ povídá Vršecký, jehož nová záliba vznikla při příbuzném koníčku. „Jsem modelář vrtulníků a při tom jsem se seznámil s instruktorem, který mě učí létat. Naočkoval mě, ať zkusím létání doopravdy, a bylo to na světě,“ prozrazuje jezdec, který během výcviku došel k poznání, že mu poznatky z létání mohou pomoci při řízení kamionu. „Jde jednak o veliké soustředění a pak o cit, kterým je potřeba letadlo ovládat při každém poryvu větru. Na každé zhoupnutí musím správně zareagovat. Reakce a celkové cítění letadla se dají aplikovat na řízení závodního tahače,“ vysvětluje. „Ještě jsem sám neletěl, ale řídím letoun v dvoumístné kabině pod instruktorovým vedením. Kontroluje mě a radí mi. Byl jsem už schopen vzlétnout a přistát,“ dodává.

Autor:

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...