„Ze sledovaných sortimentů měl největší vliv na celkový pokles prodej výrobků pro domácnost ve specializovaných prodejnách a prodej ve smíšených prodejnách s převahou potravin,“ informoval statistický úřad. Nejvíce se tržby snížily podnikům prodávajícím mimo prodejny, stánky a trhy (o 11,7 procenta).
Dále prodejnám výrobků pro domácnost (o 9,9 procenta) a specializovaným prodejnám s převahou potravin (o 7,7 procenta), prodejnám výrobků pro kulturu a rekreaci (o 6,3 procenta), textilu a obuvi (o 6,1 procenta) a v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 5,6 procenta). Podle statistiků naopak rostly tržby podnikům s prodejem přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 3,8 procenta) a maloobchodu s počítačovým a komunikačním zařízením (o 2,7 procenta).