Pátek 17. května 2024, svátek má Aneta
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Lidovcům se nelíbí kampaň Evropě to osladíme

Česko

PRAHA Lidovci se včera distancovali od vládní kampaně Evropě to osladíme. Nelíbí se jim její heslo. Širší vedení KDU-ČSL proto vyzvalo koaliční partnery, aby s lidovci víc o přípravě předsednictví komunikovali. S názorem strany novináře seznámil předseda lidovců Jiří Čunek.

Zpracovatelé se podle něj snažili být zajímaví a výjimeční, přesto je těžko přeložitelný slogan „naprosto nevhodně zvolený“.

„Vláda ani koaliční partneři nebyli informováni o této aktivitě úřadu vlády a především ministra pro Evropu Alexandra Vondry. Všichni jsme se jen divili, co za kampaň to je,“ řekl Čunek.

„Nepoužil bych tato slova,“ odpověděl pak na otázku, zda to kvůli kampani nyní lidovci „osladí“ naopak Vondrovi.

Kampaň v neděli v pořadu České televize Otázky Václava Moravce kritizoval i předseda zelených Martin Bursík.

Podobu kampaně a televizní spot představila vláda minulý týden. Premiér Mirek Topolánek tehdy uvedl, že dvojsmyslné a poťouchlé heslo by mělo být chápáno především v pozitivním smyslu.

K autorství nápadu s kostkou cukru se přihlásil Vondra. „Někteří skeptici říkají, že se tam (v předsednictví) rozpustíme jako kostka cukru v čaji. My přece nejsme kostkou cukru, ale my jsme ji vynalezli. A i kdybychom byli tou kostkou cukru, naší ambicí by mělo být trochu ten čaj osladit,“ uvedl při představení kampaně.

Cílem první fáze kampaně má podle jejích autorů být originální a zábavnou formou upoutat pozornost a vzbudit zájem Čechů o předsednictví.

Autor: