PRAHA Zájem o koupi malých vozů v tuzemsku klesá. Zatímco před dvěma lety byl podíl malých aut a minivozů na celkovém prodeji téměř 48 procent, letos v pololetí to bylo jen necelých 30 procent. Prodej za prvních šest měsíců klesl proti loňsku o 13 procent na 26 556 vozů. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut.
Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla se na snížení zájmu o malá auta mimo jiné projevila loni zavedená možnost odpočtu DPH při nákupu osobního auta pro firemní účely. Firmy začaly nakupovat osobní vozy a většinou přitom dávají přednost větším autům.
„Cenový tlak i nadále podporuje větší automobily. Za cenu malého auta před dvěma lety totiž zákazníci dnes dostanou větší a silnější vůz, a to nejen v akčních nabídkách,“ doplnil analytik KPMG Jan Linhart.
Nejprodávanějším osobním modelem byla Škoda Octavia se 14 648 auty, což bylo i nejvíc ve střední třídě. Menší Fabii patří s 8265 prodanými vozy celková druhá příčka a zároveň prvenství v kategorii malých aut.